اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مدیریت بحران فارس در حادثه سیل ضعیف عمل کرده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرانی که در استان‌های شمالی تجربه‌ سیل داشته‌اند می‌گویند شیراز در مدیریت بحران این حادثه ضعیف عمل کرده است.

مدیریت بحران فارس در حادثه سیل ضعیف عمل کرده است

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: کشور بعد از حدود ۲۰ سال خشکسالی در حال ورود به دوره‌ ترسالی است که  این دوره باران‌های سیل‌آسا دارد.

 وی افزود: طبیعی است که در جای‌جای کشور باید دستگاه‌های متولی و مدیریت بحران، آمادگی کامل برای شرایط جدید و عبور از دوران خشکسالی به ترسالی را داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تجاوز به حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است، افزود: به دلیل عدم لایروبی رودخانه‌ها و ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه‌ رودخانه‌ها بسیاری از شهرهای ما در سراسر کشور با تهدید سیل مواجه ‌هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبیعی است که مسوولان اجرایی و دستگاه قضایی باید در این شرایط برای مدیریت بحران دست به دست هم داده و کمک کنند، ضمن اینکه برای مقابله با باران‌های سیل‌آسا نیز باید آماده باشیم.

وی ادامه داد: در این هنگام، مدیر موفق باید شرایط جدید را بشناسد یعنی هم باید شرایط جدیدی را که بر کشور حاکم شده، بشناسد و هم توان حل آن را داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه مدیرانی که در استان‌های شمالی تجربه‌ سیل داشته‌اند می‌گویند شیراز در مدیریت بحران این حادثه ضعیف عمل کرده است، بیان کرد: حادثه‌ای غمبار در شیراز اتفاق افتاد که این اتفاق باید زنگ خطری برای تمام شهرها باشد.

وی با اشاره به اینکه از مدیران اجرایی درخواست دارم که به میدان آمده و به مردم خدمت کنند، گفت: همچنین از مردم می‌خواهیم آن زمان که مسئولین و مدیریت بحران اعلام می‌کنند که شرایط جوی مساعد نیست به سفر نروند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسوولان هنگام بحران مسافرت نروند و شهرهای خود را شناور رها نکنند،گفت: مردم نیز به مسؤولین در این شرایط کمک داده تا کشور باران‌های سیل‌آسا را به خوبی پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول