اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر

«گنبد نمکی جاشک» بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه

کوه‌های برافراشته و نمکی یکی از مکان‌های زیبای کشور است که در حد فاصل شهرستان دشتی و دیر در استان بوشهر قرار دارد و باید گفت این استان جنوبی یکی از نقاشی‌های زیبای خداوند است.

«گنبد نمکی جاشک» بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کوه‌های برافراشته و نمکی یکی از مکان‌های زیبای کشور است که در حد فاصل شهرستان دشتی و دیر در استان بوشهر قرار دارد و باید گفت این استان جنوبی یکی از نقاشی‌های زیبای خداوند است؛ مردم با دیدن تصاویر این گنبد نمکی، اصلا تصور نمی‌کنند همچنین مکانی نه تنها در استان بوشهر بلکه در ایران وجود داشته باشد.

در حالی‌که تنها درآمد بسیاری از کشورهای در حال پیشرفت دنیا، صنعت گردشگری است اما متاسفانه در ایران و به‌ویژه استان‌های جنوبی کمترین توجه و اهمیت به این صنعت با ارزش داده شده است. گنبد نمکی در استان بوشهر از این دسته است.

این گنبد نمکی در روستای جاشک بخش آبدان و در فاصله۵۰کیلومتری مرکز شهرستان دیر و
۶۵ کیلومتری مرکز دشتی قرار دارد. برای دیدن این اثر خارق العاده طبیعی باید یک روز را صرف کنید تا بتوانید به راحتی شگفتی‌های بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه را تماشا کنید. این کوه ۱۲ کیلومتر طول و چهار و نیم کیلومتر عرض دارد.

موقعیت ویژه این گنبد موجب شوری آب رودخانه مند گشته است و تنها عامل نامطلوب آن برای منطقه می باشد. راه دسترسی به گنبد از سمت غرب آن  از فاصله سه کیلومتری از روستای گنخک از طریق جاده خاکی معدن قدیمی سنگ نمک که در منطقه فعالیت می‌کرده است و فاصله از راه اصلی تا محل پارک خودرو شش کیلومتر است.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول