اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست مرزبانان کشورهای همسود در «تاشکند»

مقامات مرزبانانی کشورهای همسود در شهر «تاشکند» تمهیدات ویژه ای برای مرزهای کشورهای این سازمان در نظر گرفتند.

نشست مرزبانان کشورهای همسود در «تاشکند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات مرزبانانی کشورهای همسود در شهر «تاشکند» تمهیدات ویژه ای برای مرزهای کشورهای این سازمان در نظر گرفتند.

در این نشست نمایندگان 8 سازمان مرزبانی کشورهای همسود و همچنین «سرگئی لبداف» دبیر اجرایی کمیته کشورهای همسود و «ویکتور محموداف» دبیر شورای امنیت وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان حضور داشتند.

سپهبد «الکساندر مانیلوف» رئیس خدمات هماهنگی شورای فرماندهان نیروهای مرزبانی کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد: شورای فرماندهان نیروهای مرزبانی کشورهای مذکور در هشتاد و یکمین نشست خود بیش از 20 تصمیم از جمله مربوط به تمهیدات عملیات ویژه برای سال های  2019 و 2020 میلادی و همچنین برنامه های همکاری های متقابل برای سال های 2021 و 2025 میلادی را تصویب کرد.

وی اظهار داشت: در سال 1992 میلادی در شهر تاشکند نخستین نشست شورا برگزار شد و امروز پس از 27 سال مرزبانان همسود دوباره در پایتخت ازبکستان گردهم آمدند، این نیز یک رویداد مهم است.

مانیلوف ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که ما در منطقه آسیای مرکزی و همچنین در تمام فضای مرزهای خارجی کشورهای مستقل مشترک المنافع از  امکانات جدید برخوردار هستیم.

این مقام ارشد همسود خاطرنشان کرد: در چهارچوب این نشست اوضاع مرزهای خارجی منطقه آسیای مرکزی و گرایشات توسعه آن برای آینده نزدیک تجزیه و تحلیل شد.

وی تصریح کرد: شورای فرماندهان روند تمهیدات عملیات مشترک ویژه مرزی برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی از طریق مرزهای خارجی همسود در مسیرهای شمال غربی، غربی و آسیای مرکزی در سال 2019 میلادی و همچنین مسایل سازمانی برگزاری آنان در سال 2020 میلادی را بررسی کرد.

نشست بعدی شورای فرماندهان نیروهای مرزبانی کشورهای مستقل مشترک المنافع در نیمه دوم سال جاری میلادی در بلاروس برگزار می شود.

سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت و اولین نشست این سازمان آگوست سال 1993 میلادی برگزار شد.

بیانیه تأسیس این سازمان 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» منتشر و توسط سران کشورهای شرکت کننده در این نشست از جمله آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

گرجستان 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) به دنبال موافقت رؤسای جمهور کشورهای عضو در این سازمان به عضویت سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع درآمد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول