اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه بندرترکمن خبر داد

تشکیل قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‎زدگان در حوزه علمیه بندرترکمن/ توزیع روزانه 3500 پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان

امام جمعه بندرترکمن از تشکیل قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوزه علمیه امام صادق (ع) بندرترکمن خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار سیل‌زده توسط این قرارگاه در بندرترکمن اسکان یافتند.

تشکیل قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‎زدگان در حوزه علمیه بندرترکمن/ توزیع روزانه 3500  پرس غذای گرم بین سیل‎زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امشب در جمع مردم شهرستان ترکمن، با اشاره به حادثه تلخ سیل در استان گلستان اظهار کرد: جای دارد از فرماندار و مسوولان شهرستانی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تشکر کنم که با تمام توان پای کار بودند.

امام جمعه بندرترکمن با گلایه از رئیس جمهور و استاندار سابق گلستان تاکید کرد: در حالی که مردم ایران در ایام عید نوروز گرفتار سیلاب شدند آقای رئیس جمهور مشغول تعطیلات نوروزی در قشم بودند، استاندار گلستان نیز که در دو روز نخست بحران سیل در استان حضور داشتند متاسفانه پس از آن برای تفریح به آلمان سفر کردند.

منصوری خاطرنشان کرد: نه تنها امروز بلکه در هر زمانی نیازمند روحیه جهادی هستیم و به مدیرانی نیاز داریم که مانند باکری‌ها، همت‌ها و سرداران شهید ما فکر کنند و هدف آنها خدمت خالصانه به مردم و جامعه باشد.

وی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب در حمایت از سیل‎زدگان افزود: پس از فرمان مقام معظم رهبری نیروهای مسلح، ارتش و سپاه برای کمک سیل‎زدگان گلستانی وارد میدان شدند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه بندرترکمن از مسؤولانی که تنها با هلی‎کوپتر از مناطق سیل‎زده استان گلستان بازدید داشتند گلایه کرد و متذکر شد: متأسفانه عده‎ای از مسؤولان از نزدیک با سیل‎زدگان دیدار نکردند و جای دارد از فرمانده کل سپاه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر سرداران سپاه که درد و رنج مردم سیل‎زده را از نزدیک لمس کردند قدردانی ‎کنم.

منصوری از تشکیل قرارگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوزه علمیه امام صادق (ع) بندرترکمن خبر داد و متذکر شد: از همان روزهای نخست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه و بسیج و نیروهای جهادی در این قرارگاه حضور داشتند و در حال کمک به سیل‎زدگان هستند.

وی ابراز کرد: به‎همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون ۱۰ کامیون محموله از اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است.

امام جمعه بندرترکمن متذکر شد: این اقلام در شهرستان‎های آق‌قلا و گمیشان توزیع شده است و همچنین چند کامیون و اقلام موردنیاز مردم سیل‌زده توسط سپاه جمع‌آوری و در بین سیل‌زدگان توزیع شد.

منصوری با قدردانی از همدلی و همراهی مردم در جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان گلستانی گفت: کمک‌های مردمی خوبی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده و تا به امروز 2 هزار سیل‌زده توسط قرارگاه حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ترکمن در  ۹ مکان اسکان داده شده‎اند.

وی از طبخ روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ غذای گرم در شهرستان بندرترکمن خبر داد و افزود: غذای طبخ شده در بین مردم سیل‌زده که در شهرستان اسکان یافتند توزیع و مابقی آن به روستاهای سیل‌زده گمیشان و آق‌قلا ارسال می‌شود.

امام جمعه بندرترکمن اضافه کرد: در مراکز اسکان با تمام توان از سیل‎زدگان گلستانی پشتیبانی می‎شود و علاوه‎بر سه وعده غذا، اقلام بهداشتی، رفاهی و پوشاک و حتی اسباب‎بازی کودکان در بین سیل‎زدگان در حال توزیع است.

منصوری اذعان کرد: ستاد نماز جمعه و روحانیون برای تقویت روحیه سیل‎زدگان برنامه‎هایی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‎کنند.

وی با اشاره به دیدار نوروزی مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند در کشور هم پول و امکانات داریم اما متاسفانه مدیریت ضعیفی که در جامعه وجود دارد نمی‌تواند تولید خوب را به همراه داشته باشد.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: برای تولید و رونق خوب باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود  بر اساس آمار در سال گذشته از ۱۱ کشور جهان مربا به ایران وارد کردیم‌ که جای تاسف دارد، آیا واقعا کشور ما توان تولید مربا را ندارد که از دیگر کشورها وارد می‌شود.

منصوری متذکر شد:  این اقدامات ضربه جدی به تولید وارد می‌کند و همانطور که مقام معظم رهبری نسبت به این مساله تاکید دارند باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: معظم‎له به سند ۲۰۳۰ نیز اشاره کردند و فرمودند افرادی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند تقی‌زاده‌های امروز هستند و جوانان و مردم انقلابی اجازه نمی‌دهند این سند در جامعه ما اجرا شود.

انتهای پیام/83018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول