اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران مطرح کرد

آسیب سیل به 300 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به آسیب سیل به 300 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مازندران، گفت: 3 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جامعه هدف مدنظر قرار داده شد و برای هر خانوار از افراد آسیب‌دیده تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره اختصاص خواهد یافت.

آسیب سیل به 300  واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید آرام ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه تعدادی از جامعه هدف بهزیستی در پی سیل اخیر دچار خسارت شدند، گفت: 300  خانواده از جامعه هدف بهزیستی دچار آسیب‌های مختلفی از جمله آسیب به منازل شدند که با تلاش و بازدید سازمان بهزیستی نیازهای روزانه جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از 27 و 28 اسفندماه سال گذشته که وقوع سیل در مازندران حادث شد در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردیم و منازل مددجویان را مورد ارزیابی قرار دادیم و در این راستا بسته‌های غذایی و لباس گرم در اختیار خانوادها قرار داده شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سالمندان و افراد دچار محدودیت تحت پوشش بهزیستی مازندران در سیل اخیر به مکان‌های امن استقرار داده شدند، گفت: در شهرستان سیمرغ مرکز درمان معتادین که دچار آسیب شد به شهرستان قائم‌شهر منتقل شد.

این مسؤول ادامه داد: در وقوع سیل تیم‌های اورژانس اجتماعی تشکیل شد و در کنار مددجویان حضور داشتند تا مشکلات روانی و روان شناختی را پیشگیری کنند.

آرام افزود: خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی که در سیل اخیر دچار آسیب شدند با تشکیل تیم تخصصی آسیب‌شناسی شدند  و با ورود بنیاد مسکن حمایت‌های لازم در  این خصوص انجام شد.

وی اظهار کرد: حفظ سلامت افراد زیرپوشش برای ما بسیار مهم بود و در این راستا هزار وسیله کمکی شامل ویلچر که نیاز جامعه هدف بود در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندارن بیان کرد: 3 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جامعه هدف مدنظر قرار داده شد و برای هر خانوار از افراد آسیب‌دیده تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره اختصاص خواهد یافت.

این مسؤول اضافه کرد: 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 تا 30 میلیون تومان برای مددجویان اعتبار در نظر گرفته شد.

آرام اظهار کرد: قبل از وقوع سیل برای افراد جامعه هدف بهزیستی بسته حمایتی در نظر گرفتیم و بیش از 30 هزار بسته حمایتی در اختیار این افراد قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در ایام نوروز با همکاری جمعیت هلال احمر کشور یک میلیون و 200 هزار تومان برای معلولان ضایع نخاعی به عنوان عیدی واریز شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان‌های سوادکوه، ساری، چالوس و رامسر پایگاه سلامت اجتماعی راه‌اندازی کردیم تا بسته‌های آموزشی در اختیار مسافران قرار دهند، گفت: در غرب مازندران پایگاه‌های موقت راه‌اندازی شد تا در  اماکنی که جمعیت مسافر حضور دارند بسته‌های اموزشی و پیشگیرانه  در اختیار مسافرین قرار گیرد.

انتهای پیام/86035/ج/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول