اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام‌جمعه اردکان:

نشانه حکومت دینی و اسلامی این است که در رأس آن ولایت الهی باشد

امام‌جمعه اردکان با اشاره به جنبه‌های فردی و اجتماعی مسائل دینی گفت: نشانه حکومت دینی و اسلامی این است که در رأس آن ولایت الهی باشد.

نشانه حکومت دینی و اسلامی این است که در رأس آن ولایت الهی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم سوگواری سالروز شهادت باب‌الحوائج حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) ضمن تسلیت شهادت این امام همام، به بیان گوشه‌هایی از زندگی و فضائل آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) گفت: در روز قیامت نداهای زیادی داده می‌شود، ازجمله یک منادی ندا می‌دهد؛ هرکس طلبی از خدا دارد بایستد. فقط کسی که اهل عفو و اصلاح باشد می‌ایستد.

امام‌جمعه اردکان افزود: منظور از اهل عفو بودن، عفو و بخشش داشتن در زندگی شخصی است نه کسی که بیت‌المال را خورده است مورد عفو و بخشش قرار گیرد. هرچه می‌توانید در زندگی شخصی و در ارتباط با مردم کوتاه بیایید و ببخشید زیرا خداوند آن را می‌بیند.

وی اظهار داشت: روز قیامت، روز بدهکاری همه است و هیچ‌کس هیچ طلبی از خدا ندارد. ما نمی‌توانیم همه طاعات و عبادات خود را در برابر یک نعمت الهی قرار دهیم.

شاکر در ادامه با اشاره به اینکه همه مسائل دینی جنبه فردی و اجتماعی دارد، گفت: امام راحل عظیم‌الشأن ما می‌فرمودند؛ حفظ اسلام از اوجب واجبات است. یعنی بعضی از واجبات اجتماعی و سیاسی حتی بر نماز و روزه و مسائل دیگر نیز غلبه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: حفظ نظام و حکومت اسلامی از اوجب واجبات است. حالا اگر در گوشه‌ای یک مسئله شرعی درست اجرا نمی‌شود نباید آن‌قدر آن را بزرگ کنیم که حتی نظام و حکومت را زیر سؤال ببریم.

امام‌جمعه اردکان گفت: در کشور ما حجاب وضعیت مناسبی ندارد اما حجاب جزو فروع دین ماست. ما معتقدیم در این نظام اسلامی که در رأس آن یک پیشوای دینی قرار دارد ادامه امامت است. این اصل است اما حجاب یک مسئله فقهی و فرعی است. این عیب و نقص بزرگی است که در نظام اسلامی وجود دارد ولی اگر قرار است که ما این عیب و نقص را آن‌قدر بزرگ کنیم که اصل نظام به خاطر حجاب زیر سؤال ببریم خیلی انحراف است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که؛ نشانه حکومت دینی و اسلامی این است که در رأس آن ولایت الهی باشد. ملاک ما برای حکومت اسلامی چیست؟ اگر همه حجاب‌ها درست شد و همه مردم نمازخوان شدند اما در رأس حکومت به‌جای رهبر الهی یک طاغوت نشست آیا این حکومت اسلامی است؟ وقتی در رأس جامعه حاکم الهی نباشد احکام اسلام تأثیری ندارد.

شاکر در پایان گفت: ولایت الهی موجب تربیت انسان می‌شود. اگر ولایت الهی نباشد به درد نمی‌خورد. ما امروز در حکومت و نظام خود این نعمت راداریم و باید قدردان آن باشیم.

مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است که مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد موسی بن جعفر (علیه‌السلام) اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول