اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

یادداشت یک فرهنگی گنبدی

وزیر آموزش و پرورش بخواند/ مدیر گنبدی مصداقی از سیاست مدرسه محوری

سیل گنبدکاووس به 59 مدرسه خسارت زد اما بسیاری را پخته و در آزمون مدیریت بحران سربلند کرد.

وزیر آموزش و پرورش بخواند/ مدیر گنبدی مصداقی از سیاست مدرسه محوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در جریان سیل و طوفان اخیر به ۵۹ مدرسه گنبدکاووس خسارت وارد شد. آنچه که نگارش می شود هنر مدیریت به ویژه مدیریت بحران را نشان می دهد و مصداق بارزیست از سیاست مدرسه محوری که در آن تأکید فراوانی به توانمندی های مدیر مدرسه شده است.

 دروزهای گذشته بود که به همراه مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از مدارس آسیب دیده شهرستان به منظور برآورد خسارت‌ها بازدید داشتیم. در جریان این بازدید ها به مدرسه ولی محمدی گنبدکاووس رسیدیم، دوره متوسطه دوم با مدیریت یک بانو. در اثر سیل اخیر در این مدرسه حدود ۱۲۰ سانتیمتر آب در حیاط و کلاس‌ها وارد شده بود. مدیر این مدرسه بعد از اطلاع در همان آغاز این لحظات سیل با بسیج تمام امکانات، سیل را کنترل و شرایط عادی را به مدرسه برگردانده بود. تصاویر و فیلم‌هایی که از این مدرسه دیدیم هنر یک مدیر را به درستی نشان می‌داد.

اصولا مدیریت بحران یک هنر است و اگر هر کدام از ما که یک مسوولیتی را قبول می‌کنیم از آن برخوردار نباشیم لطمه آن متوجه مردم خواهد بود. وقتی به این مدرسه رسیدیم خانم مدیر و معاونین با وجود تعطیل بودن در مدرسه حضور داشتند. نکته جالب‌تر اینکه پانسیون دانش آموزی هم توسط مدیر بلافاصله راه‌اندازی شده بود و بچه ها در مدرسه، خود را برای کنکور آماده می‌کردند.

همه جا نظافت شده بود یکی یکی از اتاق‌ها بازدید کردیم تا رسیدیم به کتابخانه. اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: کتاب‌های نازنین من را گل و لای و آب فرا گرفت، خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گفت: من برای بچه‌ها و کتابخانه مدرسه‌ام از شما کتاب می‌خواهم. دوباره گفت: من می‌دانم که بچه‌هایم چه کتاب‌هایی را می‌خواهند و علاقه دارند پس اجازه دهید تا خودم برای کتابخانه خرید کنم.

انگیزه خدمت به دانش آموزان در این مدرسه موج می‌زد، سیاست مدرسه محوری به ذهنم رسید، به اینکه کار درستی است ولی یک شرط دارد: مدیرانی انتخاب کنیم شایسته و با انگیزه و از جنس کار و تلاش. این مدیر مصداق درستی از این سیاست بود که می‌توانیم به مدیران مدارس مان اعتماد کنیم، اگر ما کارمان را درست انجام دهیم و افراد شایسته را برگزینیم.

---------------------------

یادداشت/ محمد زرنگیان

---------------------------

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول