اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

به منظور تسریع در تخلیه سیلاب

کاترساکشن ارتش وارد منطقه سیل زده گمیشان شد

فرماندار گمیشان گفت: کاترساکشن ارتش به منظور تسریع در تخلیه سیلاب وارد منطقه سیل زده گمیشان شد و طی یک ساعت آینده اقدامات عملیاتی انجام خواهد گرفت.

کاترساکشن ارتش وارد منطقه سیل زده گمیشان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیرشیر توماج صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شناور لایروب کاترساکشن ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تسریع خروج آب و تخلیه سیلاب وارد منطقه سیل زده گمیشان شد و طی یک ساعت آینده اقدامات عملیاتی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: فیوزی که بین کانال صفاایشان به رهبر توسط سپاه و بسیج انجام شد توانستیم هدایت آب را انجام دهیم، دو اقدام مهم دیگر این است که آب تالاب را به دریا وصل کنیم، با توجه به ماندابی که تقریبا 30 درصد معابر شهر گمیش‌تپه را فراگرفته؛ مردم منطقه را دچار مشکلاتی کرده است که باید هر چه سریعتر خروج آب را سرعت ببخشیم.

فرماندار گمیشان افزود: آب شیب خود را پیدا کرده و شناور لایروب کاترساکشن ارتش طی یک ساعت آینده اقدامات عملیاتی را انجام می‌دهد آب منطقه‌ای نیز عملیات لایروبی در کانال صفاایشان را از فردا آغاز می‌کند.

توماج بیان کرد: از روز گذشته سپاه هم از طریق باریج در کانال ملت فعالیت دارد تا تالاب را به دریا وصل کند که مقداری از این کار انجام گرفت اما میزان آب به سمت پایین دست آمده و می‌طلبد که سریعتر آب را به سمت دریا هدایت کنیم.

وی گفت: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در گمیشان است از ایشان درخواست کردیم و قبول کردند که کانال ملت را لایروبی و تعریض کنیم تا به حالت قبل برگردد و آب را به راحتی هدایت کنیم.

فرماندار گمیشان در خصوص راه خواجه نفس به گمیشان و محورهای مواصلاتی بیان کرد: این راه نیاز است که ایمن سازی شود تا سهولت در تردد داشته باشیم در این محور اکنون محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

توماج از مردم مناطق سیل زده خواست تا حتما موارد بهداشتی را با توجه به ماندابی سیلاب توجه کنند و گفت: بعد از کاهش سیلاب در منطقه عملیات آهک پاشی توسط تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول