اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه نوکنده:

ممانعت آمریکا از کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان نقض حقوق بشر است

امام جمعه نوکنده با بیان اینکه امروز آمریکا تنها ادعای حقوق بشر می‎کند، گفت: آمریکا با ممانعت از کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان حقوق بشر را نقض کرده است.

ممانعت آمریکا از کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان نقض حقوق بشر است

به  گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد رضایی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه نوکنده، با استناد به آیه 112 سوره نحل اظهار کرد: خداوند در این آیه از قرآن کریم برای ناسپاسان مثالی زدند و فرمودند: قریه‎ای بود که مردم آن در امنیت کامل به‎سر می‎بردند و دارای آرامش بودند و رزق و روزی برای آنها می‎آمد اما به‎دلیل آنکه مردم آن کفران نعمت کردند گرسنگی، ترس و دلهره را بر آنها چشاندیم، خداوند در ادامه می‎فرمایند: ما پیامبری را به‎سوی آنها فرستادیم ولی او را تکذیب کردند ما هم عذاب را بر آنها نازل کردیم.

وی در ادامه فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه  گرامی داشت و افزود: در این ماه اعمالی وارد است که بسیاری از مؤمنان توفیق انجام آن را دارند و هر آنچه را که ما داریم به برکت دعای مومنان در چنین ماه‎هایی است.

امام جمعه نوکنده به وقوع سیل ویرانگر در کشور اشاره و بیان کرد: خداوند از این طریق اخطارهایی به ما کرده و ما باید تلاش کنیم تا وارد گناه نشویم.

رضایی خاطرنشان کرد: هر چند کمک‎هایی به سیل‎زدگان انجام می‎شود اما مردم گلایه‎هایی دارند که از خداوند می‎خواهیم به امدادگران دولتی و مردم توفیق بیشتری برای خدمت‎رسانی به سیل‎زدگان عنابت کند.

وی تأکید کرد: بنده از تریبون مقدس نماز جمعه اعلام می‎کنم که نیاز است یک استغفار و توجه جمعی از سوی مردم، دولتمردان و سه قوه از خداوند اتفاق بیفتد و بگوییم: «خدایا ما کوتاهی کردیم، ما را ببخش.»

امام جمعه نوکنده متذکر شد: امروز آمریکا تنها ادعای حقوق بشر می‎کند ولی وقتی مردم دیگر کشورها می‎خواهند از طریق هلال احمر کمکی به سیل‎زدگان داشته باشند آن را تحریم می‎کند و با این حرکت، حقوق بشر را نقض می‎کند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول