اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرماندار گمیشان خبر داد

خسارت صد درصدی 40 هزار هکتار از اراضی گمیشان بر اثر سیلاب

فرماندار گمیشان گفت: از 55 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی که در شهرستان گمیشان وجود دارد متاسفانه 40 هزار هکتار از آن بر اثر سیلاب اخیر دچار خسارت صد درصدی شدند.

خسارت صد درصدی 40 هزار هکتار از اراضی گمیشان بر اثر سیلاب

امیر شیرتوماج امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 55 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گمیشان وجود دارد که متاسفانه بر اثر سیلاب اخیری که در سطح استان گلستان و به تبع آن در شهرستان گمیشان رخ داد شاهد خسارت صد درصدی 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان گمیشان بودیم.

وی تصریح کرد: اراضی کشاورزی و تولیدات دامی که بیمه بودند اکنون خسارات آن توسط بیمه پرداخت می‌شود و در کنار این موضوع مصوبات خوب دیگری داریم که در ادامه برای کمک به مردم ارائه دهیم.

فرماندار شهرستان گمیشان ابراز کرد: وضعیت مرغداری و دام و طیور برای ما بسیار حائز اهیت است و همچنین امحا لاشه‌های دام نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شیرتوماج خاطرنشان کرد: ما باید همه تلاش خودمان را بکار گیریم تا آبگرفتگی را در شهرستان گمیشان کاهش دهیم، به هر طریقی که ممکن است آب را به سمت دریا هدایت کنیم.  

وی با بیان اینکه زندگی دوباره باید در گمیشان باز گردد، اظهار کرد: در شهر «گمیش‌تپه» تعداد 800 نفر با نیروهای امدادی تاکنون اسکان داده شدند و ما در تلاش هستیم که روند رو به جریان زندگی را در شهرستان گمیشان افزایش دهیم و روز به روز امید مردم بیشتر خواهد شد.

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: شهروندان موضوع کشتارهای بهداشتی را جدی بگیرند و همچنین به هشدارهای ترافیکی توجه کافی داشته باشند و با توجه به آبگرفتگی که در سطح شهرستان ایجاد شده است همه تلاشمان را بکار می‌گیریم را تا آب را از شهر خارج کنیم.

گفتنی است طبق اعلام مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکنون ۱۹۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان گلستان خسارت وارد شده است.

سیل اخیر به ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در شهرستان‌های کلاله، گنبدکاووس، مینودشت، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن، کردکوی، گرگان و بندرگز ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان که زیرکشت پاییزه گندم، جو، سیب‌زمینی و چغندرقند قرار داشت تحت تاثیر طغیان رودخانه‌های «قره‌سو» و «گرگانرود» قرار گرفت.

مصوبه‌ای توسط هیات دولت تصویب شد که متناسب با درصد خسارت به ازای هر هکتار اراضی زراعی تا ۲ میلیون تومان، به ازای هر هکتار باغ مبلغ ۵ میلیون تومان، به ازای هر راس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان، به ازای هر راس دام سنگین ۳ میلیون تومان و برای مرغداری‌ها نیز غرامت پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/83019/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول