اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی در اثر رژیم غذایی نامناسب

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب بیش از استعمال دخانیات و فشارخون بالا کشته می‌دهد.

مرگ سالانه نیم میلیون آمریکایی  در اثر رژیم غذایی نامناسب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب بیش از استعمال دخانیات و فشارخون بالا کشته می‌دهد.

این پژوهش آماری حکایت از مرگ سالانه بیش از 500 هزار آمریکایی و 90 هزار انگلیسی دارد که تمام این مرگ‌ها از رژیم غذایی نامناسب نشأت می‌گیرد. 

به گفته کارشناسان مؤسسه بیل‌گیتس، مصرف بیشتر گوشت قرمز، شکر و چربی و بی‌توجهی به مصرف سبزیجات از دلایل عمده این مرگ و میرها هستند. 

پژوهشگران باور دارند، این سبک از زندگی دلیل به وجود آمدن شمار قابل توجهی از بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها و دیابت هستند که تا چند نسل بعد را گرفتار می‌کنند. 

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد، در سال 2017 بیش از 10 میلیون و 400 هزارنفر در اثر فشارخون بالا و بیش از 8 میلیون نفر در اثر استعمال دخانیات در سراسر جهان  جان خود را از دست داده‌اند. 

همین مطالعه بیانگر آن است که رژیم غذایی نامناسب در سال 2017، بیش از 10 میلیون و 900 هزار نفر را کشته که یک پنجم شمار مرگ جهانی است. بیشترین مرگ و میر در هند، چین، ایالات متحده و روسیه ثبت شده و انگلیس به بالاترین حد از مرگ و میر خود رسیده است. 

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن تأکید می‌کنند، «رژیم غذایی نامناسب قاتل فرصت‌های زندگی است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول