اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان خبر داد

کشف 549 میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: 549 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان با تلاش‌های انجام‌شده در سال گذشته کشف شد.

کشف 549 میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار داشت: 89 جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه‌های زیرمجموعه آن با 632 مصوبه در مرکز استان و 56 جلسه شهرستانی با 318 مصوبه نیز در استان سمنان در سال 97 برگزار شد.

وی بیان کرد: استان سمنان در حوزه سامانه جامع انبارها و نگهداری کالاها به‌صورت پایلوت مورد توجه قرار گرفت و بیش از 15 هزار واحد نگهداری کالا و انبار در این سامانه ثبت شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در این استان به‌صورت ویژه به آن پرداخته شده، مقوله اقدامات تبلیغی و فرهنگی بود که توسط صداوسیما در سال گذشته بالغ بر هشت هزار و 390 دقیقه در بحث سیما برنامه تولید و پخش شد.

اسلامی‌راد بیان کرد: 30 قسمت 90 دقیقه‌ای نیز در بخش تولید با محور تبلیغ کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا نیز در شبکه سیمای استان سمنان تولید و پخش شد.

وی با بیان اینکه 261 درصد افزایش کشفیات کالا در استان را در سال گذشته شاهد بودیم، گفت:‌ میزان کشفیات در این بخش از 151 میلیارد ریال در سال 96 به 549 میلیارد ریال در سال 97 افزایش پیدا کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: این مهم نشان از توجه و تمرکز توان و تلاش مجموعه بر جلوگیری از قاچاق‌های سازمان‌یافته دارد.

اسلامی‌راد بیان کرد: در حوزه آرایشی و بهداشتی بالغ بر 312 میلیون تومان ارزش ریالی کشفیات در سال 97 بوده و 1135 پرونده صنفی و مقوله‌های دیگر نیز در استان به ارزش ریالی 552 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: 12 میلیارد تومان جرائم وصولی در سال 96 به 16 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافت که شاهد افزایش 24 درصدی در این حوزه بودیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: برنامه‌ریزی و اجرای امور با نگاه به طرح جامع و مدنظر قرار دادن شعار سال، توسعه اقدامات فرهنگی با رویکرد تبلیغات هوشمندانه، حمایت از آثار مختلف فرهنگی در راستای تقویت توان داخل و روحیه کارآفرینی و رونق تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه، شناسایی مناطق آلوده و افزایش فعالیت‌های نرم‌افزاری از اهم اولویت‌های این کمیسیون در سال جدید است.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول