اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون دانشگاه اصفهان اعلام کرد

دانشگاه اصفهان، میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه اصفهان از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه مدیریت سبز است، میزبانی دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز به این دانشگاه سپرده شده است.

دانشگاه اصفهان، میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز

ولی‌الله میرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه اصفهان از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه مدیریت سبز است، میزبانی دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز به این دانشگاه سپرده شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان افزود: طی سه سال گذشته در سطح کشور با توجه به تعیین دانشگاه‌های برتر در زمنیه مدیریت سبز، دانشگاه اصفهان رتبه برتر را کسب کرده و در رتبه‌بندی «گرین‌متریک» جهان نیز در دو سال گذشته جزو سه دانشگاه اول کشور قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه اصفهان با توجه به وسعت بیش از 250 هکتاری دارای فضای سبز و نشاط‌آور است، گفت: این دانشگاه به سمت مدیریت سبز پیش رفته است و در بُعد انرژی اقدامات بسیار مؤثری را مانند استفاده بهینه از برق و تأمین لامپ‌های کم مصرف انجام داده است.

میرخانی با بیان این‌که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در دانشگاه اصفهان بسیار کار شده است، بیان کرد: در بحث آب اقداماتی نظیر استفاده از لوازم و دستگاه‌های کم مصرف، بازیابی آب خاکستری، حفر چاه‌ها و جمع‌آوری آب‌های سطحی، تأسیسات مکانیکی و موتورخانه‌ها و قرار دادن کنترل‌های مختلف انجام شده است که سبب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: طرح نیروگاه‌های خورشیدی توسط یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان به بهره‌برداری رسیده و در یکی از موتورخانه‌ها راه‌اندازی شده و در حال استفاده است.

وی با اشاره به این‌که طرح‌های متعددی در دست اجرا داریم که به محض به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود، بیان کرد: استفاده از آیس بانک برای کاهش مصرف انرژی، از اقدامات دیگر دانشگاه اصفهان است و نیز استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای و طرح‌های دیگر که توانسته این دانشگاه‌ها را جزو دانشگاه‌های برتر در مدیریت سبز قرار دهد.

انتهای پیام/63101/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول