اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد پویش «سیل‌مهربانی همکلاسی‌ها»/ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از ۲۱ فروردین

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد پویش «سیل‌مهربانی همکلاسی‌ها» خبر داد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از ۲۱ فروردین امسال آغاز می‌شود.

ایجاد پویش «سیل‌مهربانی همکلاسی‌ها»/ آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از ۲۱ فروردین

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست خبری به مناسبت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و‌ پر‌ورش برگزار شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن همدردی با سیل‌زدگان به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان گفت: امیدواریم با کمک مردم این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل مسؤولیت فرهنگی که بر عهده دارد، سیل مهربانی همکلاسی‌ها را تشکیل داد تا پویش عمومی ۱۴ میلیونی برای همدردی رقم بخورد، افزود: ما روز جوان را روز ورود به این عرصه انتخاب خواهیم کرد و با عنوان عیدی‌مان برای تمام دانش‌آموزان معرفی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام افزود: در این مسابقات در کنار سازمان اوقاف سازمان بسیج دانش‌آ‌موزی،‌ جمعیت هلال‌احمر و ... حضور دارند و امیدواریم جریان مناسبی رقم بخورد؛ نگاه ما به این حرکت تربیتی است یعنی ما به دنبال این هستیم تا در این فضا، حس نوع‌دوستی گسترانیده شود. 

وی اظهار کرد: این نشست به ششمین دوره مسابقات ارتباط دارد که بزرگترین رخداد فرهنگی کشور است و برهمین اساس سی‌وششمین مسابقه در حوزه جوانان برگزار خواهد شد؛ ما مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان را پس از 20 سال برای افزایش هم‌افزایی برگزار کردیم. 

کاظمی ادامه داد: انقلاب ما انقلاب قرآنی بوده و قرآن به عنوان کتاب انسان‌ساز در تشکیل حکومت ما نقش بسزایی داشته است؛ وظیفه ما این است که قرآن، عترت و نماز را به عنوان یکی از بهترین فعالیت‌ها دنبال کنیم. مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش‌های مختلف مقدمه‌ای برای آشنایی با معارف قرآن است و هدف نهایی ما رسیدن دانش‌آموزان به سبک زندگی قرآنی و آشنایی با مفاهیم آ‌ن است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروز شاهد بزرگترین رخداد در سطح کشور هستیم و این مسابقات پشتوانه چند میلیونی دارد به طور مثال در کشور ما حدود 7 میلیون نفر در این مسابقات شرکت دارند و اگر به فرایند برگزاری این مسابقات بیندیشیم به عظمت آن پی خواهیم برد. در این مسابقات از هر مدرسه در کشور یک نفر به منطقه و از هر منطقه یک نفر برای مسابقات انتخاب شد که درنهایت به مسابقات بین‌المللی راه خواهند یافت. 

کاظمی افزود: ما معتقدیم موج‌های قرآن اثرات معنوی خود را در روح دانش‌آموزان در جامعه می‌گذارد که این مورد برای ما دارای اهمیت است؛ همچنین دانش‌آموزان با سبک‌های قرآن آشنا می‌شوند و الگوهای متفاوتی را می‌بینند علاوه بر این دانش‌آموزان خارجی نیز با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و توجه ما به قرآن آشنا می‌شوند که از برکات برگزاری مسابقات است. 

وی بیان کرد: شعار مسابقات  امسال «یک کتاب و یک امت» است و آنچه می‌تواند زمینه همبستگی کشورهای اسلامی را برقرار کند برگزاری همین مراسم‌هاست و ما امیدواریم این دوره از جلسات با کیفیت و اثربخشی بیشتری شکل گیرد. در مرحله مقدماتی 105 نفر از 34 کشور شرکت کردند و امسال به دلیل برگزاری بهتر مسابقات مرحله ابتدایی مسابقات به صورت مجازی و همچنین نهایی و نیمه‌نهایی به صورت حضوری است و کشورهای مختلف در رشته‌های حفظ و قرائت به این جلسه راه پیدا کردند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در زمینه آماده‌سازی مسابقات گفت: ما از تمام کمک‌های شورای عالی قرآن بهره گرفته‌ایم و امیدواریم دانش‌آموزان کشور ما همچون موفقیت خود در سایر رشته‌ها به رتبه‌های عالی برسند. ما از شهریور 10 کمیته تشکیل داده‌ایم که کمیته اطلاع‌رسانی، حراست، فوق برنامه، تشریفات و ... در آن زحمات بسیاری کشیده‌اند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: از امروز میهمانان در حال ورود به کشور هستند و از امشب قرعه‌کشی‌ها انجام خواهد شد؛ روز چهارشنبه 21 فروردین افتتاحیه مراسم و اختتامیه آن در 25 فروردین برگزار خواهد شد. دوشنبه قرار است دیدار مقام معظم رهبری نصیب شرکت‌کنندگان شود و این فرصت ارزشمند تربیتی است که امیدواریم زمینه حضور دیگر دانش‌آموزان در این مسابقات فراهم شود. 

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه افزود: سه سالن در هتل هما و همچنین مصلی امام خمینی (ره)، پذیرای بزرگترین اردوی قرآنی است که در آن بیش از 10 هزار شرکت کننده از استان‌های سمنان، قزوین، قم، البرز و ... حضور خواهند یافت. 

وی افزود: آقای رحمتی از استان گلستان نفر اول در رشته قرائت، علی فیضی از تهران در رشته حفظ و زینب امین‌پور از اصفهان در حفظ کل نماینده کشورمان هستند و امسال رشته قرائت خواهران را نخواهیم داشت. 

مسیب‌زاده اظهار کرد: مسابقات اوقاف شکوفه‌ها دیگر برگزار نخواهد شد و نمایندگان کشور ما برای مسابقات بین‌المللی از همین ستاد انتخاب می‌شوند که امیدواریم فرزندانمان در این مسابقات بدرخشند؛ شرکت‌کنندگان همچنین از مکان‌های سیاحتی تهران و حرم مطهر امام خمینی(ره) بازدید خواهند داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول