اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی قرقیزستان و تاجیکستان برای اتمام پروسه علامت‌گذاری مرزهای مشترک

معاونین نخست وزیر قرقیزستان و تاجیکستان در شهر «دوشنبه» حادثه اخیر در مرزهای مشترک را بررسی کرده و از آمادگی کامل برای اتمام پروسه علامت‌گذاری مرزها خبر دادند.

آمادگی قرقیزستان و تاجیکستان برای اتمام پروسه علامت‌گذاری مرزهای مشترک

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در نشست مشترک مقامات دولتی قرقیزستان و تاجیکستان در شهر «دوشنبه» طرفین بر انجام هر چه زودتر پروسه علامت‌گذاری مرزها تأکید کردند.

در این نشست مقامات دولتی 2 کشور حادثه اخیر در منطقه مرزی از جمله تیراندازی و درگیری شهروندان تاجیک و قرقیز را بررسی کردند.

جلسات به رهبری «جنیش رزکاف» معاون نخست وزیر قرقیزستان و «عظیم ابراهیم» معاون نخست وزیر تاجیکستان بررسی شد.

مقامات 2 کشور پروژه اولیه مرزهای مشترک، تبادل زمین‌ها در برخی مناطق و تمام پروسه علامت‌گذاری مرزها برای تقویت ثبات در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

در نتیجه مذاکرات طرفین پروتکل این نشست را امضا کرده و از آمادگی کامل برای نکته گذاری در مسئله مرزی خبر دادند تا روابط ثبات و دوساله توسعه می‌یابد.

این در حالی است که درگیری‌های مختلف بر اساس مسائل اجتماعی در مرزهای قرقیزستان و تاجیکستان پیوسته شکل می‌گیرند و ساکنان مناطق مرزی به دلیل کمبود منابع طبیعی مانند آب، مراتع و عدم علامت‌گذاری رسمی مرزها با یکدیگر دعوا می‌کنند.

در اواسط ماه مارس ساکنان منطقه مرزی تاجیکستان به ساخت جاده «اکسای- تامدیک» توسط دولت قرقیزستان اعتراض کردند و به این دلیل بین شهروندان قرقیز و تاجیک درگیری ایجاد شد.

در حال حاضر وضعیت در مرزهای مشترک ثابت است.  

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول