اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

نظارت مستقیم بریتانیا بر فعالیت‌ کاربران در شبکه‌های اجتماعی

دولت بریتانیا قصد دارد با وضع مقرراتی، مواردی نظیر تبلیغ گسترده تروریسم و انتشار تصاویر کودک‌آزاری در شبکه‌های اجتماعی را با جریمه‌های سنگین همراه کند.

نظارت مستقیم بریتانیا بر فعالیت‌ کاربران در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، برای اولین بار دولت بریتانیا مقررات مستقیم برای شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی وضع می‌کند. مواردی از قبیل  پروپاگاندای تروریسم و تصاویر کودک‌آزاری با جریمه‌های سنگین و مسدودسازی همراه خواهد بود.

این مقررات، قانون موضوعه «duty of care» (مسئولیت مراقبت) را برای شرکت‌های شبکه اجتماعی نظیر «فِیسبوک» و «توئیتر» برای مراقبت و محافظت از جوانانی که از سایت‌هایشان استفاده می‌کنند، وضع می‌کند. این مقررات توسط تنظیم‌کننده مستقلی که با بهره از مالیات مأخوذه از شرکت‌های اینترنتی بنیان نهاده شده، بازنگری و نظارت می‌شوند. 

«جِرِمی رایت» وزیر رسانه بریتانیه در گفتگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: «هیچ کشوری در دنیا تا به حال اینچنین اقدامی نکرده و از این جهت که ما الان این اقدام را پیش می‌بریم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش از ارائه طرح پیش‌نویس این قانون، مشورت و تحقیقی ۱۲ هفته‌ای در این مورد صورت گرفته است.»

«ساجد جاوید» وزیر مسکن بریتانیا از شرکت‌های فناوری برای سرپیچی از اقدام علیه محتواهای مجرمانه و زیان‌آور شدیدا انتقاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول