اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرمانده سپاه نینوا گلستان:

جاده «گمیشان - خواجه‌نفس» به‎نام «ایثار» نامگذاری شود/ تا پایان روند امدادرسانی در کنار سیل‎زدگان می‌مانیم

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: به مسؤولان پیشنهاد می‎کنم نام جاده گمیشان به خواجه‎نفس را به واسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران انقلاب اسلامی به جاده ایثار نامگذاری کنند تا در تاریخ ماندگار شود.

جاده «گمیشان - خواجه‌نفس» به‎نام «ایثار» نامگذاری شود/ تا پایان روند امدادرسانی در کنار سیل‎زدگان می‌مانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین معروفی hlv,c در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در مسأله سیلاب و برای کمک به سیل‎زدگان با جدیت وارد شدیم و این مهم را قبل از دستور مقام معظم رهبری آغاز کردیم که با صدور فرمان معظم‎له با توان مضاعف در راستای کمک به سیل‎زدگان گلستانی اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو مرحله برای تسریع در روند امدادرسانی به سیل‎زدگان به استان گلستان سفر کردند، همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء در مناطق سیل‎زده گلستان حضور یافتند و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه برای امدادرسانی و کمک به سیل‎زدگان با همکاری ارتش و آب منطقه‎ای دو موضوع مهم در دستور کار ما قرار گرفت، افزود: خروج آب از منطقه به دریا و ورود آب به منطقه آق‎قلا دو مسأله‎ای بود که در دستور کار جدی خود قرار دادیم و با اقدامات انجام‎شده در دو رودخانه اصلی «قره‎سو» و «گرگانرود» روان‎سازی آب شدت گرفت.

معروفی اضافه کرد: طی 18 روز گذشته در رودخانه قره‎سو و گرگانرود و در کانال‎های مختلف اعم از کانال مرکزی گمیشان، کانال رهبری، صفاایشان و کانال‎های فرعی به همت نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و قرارگاه خاتم‎الانبیاء اقدام جهادی صورت گرفت و روان‎سازی آب منطقه سرعت گرفت.

وی یادآور شد: بارش حدود 250 میلی‎متری باران در مدت زمان 48 ساعت برابر با 60 درصد باران سالانه در منطقه بوده است که ورودی کم در برابر این حجم زیاد از بارندگی، خروج آب را با مشکل مواجه کرد و با لایروبی کانال‎ها، آب در پشت تالاب قرار گرفت و خروج آب از تالاب به سمت دریا با مشکل همراه بود که با همت مردم و سپاه توسط بیل دستی بخشی از راه‎ها را باز کردیم و با اقدامات انجام شده بخش عمده‎ای از کانال مرکزی را به سمت دریا باز کردیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در حوزه ورودی آب برای آق‎قلا یک پروژه مهم ملی در بالای سد وشمگیر به نام بند ولی صورت گرفت، متأسفانه این رودخانه در گذشته مدیریت نشده بود و پس از تصرف تبدیل به آب‎بندان شده بود که با هماهنگی شورای تأمین و فرمانداری شهرستان آق‎قلا و گنبدکاووس، قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران مسؤولیت را بر عهده گرفت و حدود 46 دستگاه به مدت پنج روز در این منطقه فعال هستند.

معروفی اضافه کرد: کانال بالادست سد وشمگیر بین 6 تا 11 متر عمق و بین چهار تا هفت متر عرض دارد که با لایروبی یک هزار و 700 متر بند اول به پایان رسیده و یک هزار و 700 متر دوم در حال لایروبی است که با اتمام این کار در سه روز آینده اقدام بسیار ارزشمندی خواهد بود و این هدیه بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم منطقه است و در قبال آن هزینه‎ای دریافت نکردیم.

وی افزود: پل بین جاده به عرض پنج متر و طول 25 متر توسط گروه رزمی‎مهندسی 45 جوادالائمه (ع) در آق‎قلا ایجاد شده و در بالای شهر گمیشان در منطقه اسب‎سواری نیز با همت آب منطقه‎ای، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، تیپ 45 جوادالائمه (ع) و 170 نیروی بسیجی ورودی آب منطقه «کل‎آباد» در حال مدیریت و جمع‎آوری است و با این اقدام سرعت خروج آب در این منطقه شدت می‎گیرد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تأکید کرد: در شهر گمیشان نیز آب ورودی در کمربندی با همت مردم و سپاه تا چند ساعت آینده جمع‎آوری می‎شود و اقدامات برای خروج آب نیز در حال انجام است و با اقدامات انجام‎شده در 24 ساعت آینده شاهد حرکت خوب و بانشاط در گمیشان خواهیم بود.

* آبگرفتگی 30 درصدی گمیشان به 12 درصد کاهش یافته است

معروفی با بیان اینکه در حال حاضر آبگرفتگی 30 درصدی در شهرستان گمیشان به 12 درصد کاهش یافته است، ابراز کرد: امید است با همت مردم و پاسداران و گروه‎های جهادی و دستگاه‎های اجرایی بتوانیم در اسرع وقت مشکل این منطقه را هم برطرف کنیم.

معروفی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از نفوذ آب به گمیشان ارتباط جاده‎ای بین شهرستان گمیشان و خواجه‎نفس به‎دلیل برش 18 نقطه از این جاده مسدود شده بود، افزود: گرچه راه دسترسی مردم قطع شد اما مردم برش جاده را اقدام درستی می‎دانستند و با ایثار راه دسترسی خود را یک هفته قطع کردند.

وی اضافه کرد: در مقابل ایثار مردم گمیشان، سپاه پاسداران، نیروی زمینی و گروه 45 جوادالائمه(ع) و نیروهای راهداری نیز با تلاش فراوان در مدت 60 ساعت 18 پل را ایجاد کرده و راه دسترسی را بازگشایی کردند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: به مسؤولان پیشنهاد می‎کنم نام جاده گمیشان به خواجه‎نفس را به واسطه ایثار مردم گمیشان و پاسداران انقلاب اسلامی به جاده ایثار نامگذاری کنند تا در تاریخ ماندگار شود.

معروفی بیان کرد: اگر مردم پس از خروج سیلاب به فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه مراجعه کنند گروه‎های جهادی ما با کمک مردم منازل مسکونی سیل‎زدگان را لایروبی کرده و حتی فرش‎های آنها را هم می‎شویند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و بسیج و نیروی انتظامی پس از دستور مقام معظم رهبری همت خود را برای رفع مشکلات سیل‎زدگان مضاعف کردند، اذعان کرد: تا پایان کار در کنار مردم سیل‎زده خواهیم ماند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول