اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

در شهرستان بهارستان انجام شد

کلنگ زنی مدرسه خیرساز در بوستان

کلنگ یک مدرسه خیرساز در بخش بوستان شهرستان بهارستان به زمین زده شد.

کلنگ زنی مدرسه خیرساز در بوستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، رشد و توسعه سرانه‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مسؤولان باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

کمبود فضاهای آموزشی و کلاس درس در برخی از مناطق سبب شده است که اکثر مدارس به‌صورت دو نوبتِ و با حجم بالایی از دانش آموزان در سر کلاس‌های درس اداره شود و این دو مهم می‌تواند تأثیرات منفی را در آموزش دانش آموزان داشته باشد و یادگیری را نیز در بین آنان کاهش دهد.

مدرسه همواره کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده و تأثیرات مهمی در فعالیت، حیاط و پویایی علمی جامعه دارد، در این راستا ساخت مدرسه باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسؤولان باشد.

استفاده از توان خیران در این زمینه می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی داشته باشد هرچند که طی سال‌های گذشته حضور خیران مدرسه‌ساز توانسته بخشی از نیازها را در زمینه احداث مدارس تأمین کند.

در این راستا، امروز بیستم فروردین‌ماه کلنگ احداث یک باب مدرسه خیر ساز با حضور محسن موسوی بخشدار بخش بوستان، خیر مدرسه‌ساز سید هادی موجانی و اعضای شورای اسلامی روستای اورین بر زمین زده شد.

سید محسن موسوی بخشدار بوستان در حاشیه مراسم با اشاره به اینکه توجه به توسعه فضاهای آموزشی در روستاها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود، اظهار کرد: متأسفانه کمبود فضاهای آموزشی در برخی از مقاطع مشکلاتی را ایجاد کرده است که لازم است با استفاده از توان خیران و همچنین همکاری و تخصیص اعتبارات از سوی دولت مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

بر اساس این گزارش، این بخش با کمبود مدارس مواجه است و لازم است با اقدامات لازم زمینه توسعه سرانه‌های آموزشی را در آن دیده شود.

به گزارش فارس، این مدرسه که در روستای اورین از توابع بخش بوستان شهرستان بهارستان احداث خواهد شد، 12 کلاس داشته و سهم مهمی را در بخش توسعه فضاهای آموزشی این روستا ایفا می‌کند همچنین اعتبار ساخت 6 کلاس این مدرسه توسط یک خیر تخصیص داده می‌شود و هزینه ساخت  6 کلاس دیگر نیز از سوی دهیاری اورین اختصاص داده خواهد شد؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مدرسه برای بهره‌برداری در سال تحصیلی جدید آماده می‌شود.

انتهای پیام/ن/م/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول