اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گزارش فارس از هفت سین جلسه شورای شهر

سیل و سفر!

سپاه، سیل، سد، سفر پیروز حناچی به زنجان، سبزه‌میدان و آغاز روند اجرایی آن، سد معبر، سازمان فرهنگی اکو، هفت سینی بود که امروز در جلسه شورای شهر زنجان مطرح و مباحثی درباره آنها عنوان شد.

سیل و سفر!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در سال جاری با حضور اعضای شورای شهر و شهردار زنجان برگزار شد.

امروز با توجه به اینکه نخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در سال جدید بود، از همین رو محوریت صحبت هر یک از اعضای شورای شهر زنجان همراه با یک سین بود، سین‌هایی که در نهایت به سفر ختم شد.

«سپاه» و اقدامات خصمانه آمریکا در زمینه تروریستی خواندن این نیروی نظامی نخستین موضوعی بود که در جلسه شورای شهر امروز مطرح و هریک از اعضای شورای شهر به نوبه خود این اقدام را محکوم کردند.

«سیل» مبحث دیگر مطرح شده در جلسه شورای شهر زنجان بود، اعضای شورای شهر زنجان با مطرح شدن موضوع سیل ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق سیل‌زده مبلغ 500 میلیون تومان به مردم این استان‌ها کمک کردند و همچنین مقرر شد، آسیب‌شناسی از مناطق مختلف شهر زنجان به منظور مقابله با حوادث ناشی از سیل انجام شود.

«سایان و خان‌دره» مناطقی بود که یکی از اعضای شورای شهر آنها را آسیب‌پذیر در برابر بارندگی دانست و خواستار رسیدگی بیشتر به این محلات شد.

«سد» هم از موضوعات مطرح شده توسط یکی دیگر از اعضای شورای شهر بود، صنعتی که کشور ایران در این زمینه رتبه سوم جهانی را دارد.

«سبزه‌میدان» دیگر موضوع مورد تأکید در جلسه شورای شهر زنجان بود، پروژه عظیمی که یکی از اعضای شورا از شهردار خواست که با اجرای آن عیدی بزرگی به شهروندان بدهد.

«سد معبر» و موضوع مقابله جدی‌تر با آن از دیگر موارد مطرح شده توسط یکی از اعضای شورای شهر بود، معضلی که همچنان در شهر زنجان مشهود است و فعلا برای آن چاره‌اندیشی نشده است.

«سازمان فرهنگی اکو» و اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی از طریق این سازمان به شهرداری زنجان برای معرفی هرچه بیشتر شهر نیز از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز شورای شهر زنجان مطرح و نسبت به حضور شهرداری در نمایشگاه بین‌المللی «وین» تاکید شد.

 «سفر» اما آخرین سین مطرح شده در جلسه شورای شهر زنجان بود، موضوعی که هم به سفر  پیروز حناچی شهردار تهران برای حضور در همایش حمل و نقل و ترافیک در دانشگاه زنجان مرتبط بود و بخش دیگر سفر نیز مربوط به کاهش مدت زمان سفرهای درون شهری بود.

«سفرهای» درون شهری که قرار است با اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی اجرایی شود و موجب استفاده بیشتر مردم از اتوبوس و تاکسی شود و سفرهای تک نفره و خودروهای سرنشین را کاهش دهد.

* سال پرکاری در انتظار شهرداری است

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سال قبل برای شهرداری زنجان طلایی بود، اظهار کرد: با ادامه اتحاد و همبستگی می‌توانیم روزهای موفقی را داشته باشیم.

مسیح‌الله معصومی پایان پل گلشهر، آرامستان، ادامه ممیزی املاک، چهار منطقه‌ای شدن شهرداری زنجان، بحث جهانی شدن شهر زنجان که استارت آن سال قبل کلید خورد، احداث یک روگذر جدید را از برنامه‌های اجرایی سال‌جاری اعلام کرد و گفت: امسال سال پرکاری را پیش رو داریم.

وی همچنین از اصلاح خطوط حمل و نقل شهری خبر داد و بیان کرد: علم و تجربه اثبات کرده است که تنها راه نجات ترافیک در هسته مرکزی شهر حمل و نقل عمومی است.

*سیل و زلزله بیشترین حوادث طبیعی در کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم در این جلسه یکی از مشکلات موجود در شهر زنجان را آسفالت اعلام کرد و گفت: به علت عدم توانایی در خرید قیر در شهریورماه نتوانستیم این کار را انجام دهیم، پس از تهیه قیر نیز بارندگی آغاز و به مشکل برخوردیم از همین رو بلافاصله پس از مساعد شدن هوا کار دوباره آغاز خواهد شد، هر چند به علت مشکلات موجود در آسفالت از مردم عذرخواهی می‌کنیم

اسماعیل دویران ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های بازماندگان سیل اخیر اظهار کرد: کشور ما در معرض چهار نوع مخاطره طبیعی قرار دارد که زلزله و سیل بیشترین فراوانی را در کشور دارند و آن چیزی که ما در آن ضعف داریم کور شدن مسیل‌های شهری است، چرا که در خود شهر زنجان ۱۲ مسیل وجود دارد که طبق بازدید مشاهده کردیم که بسیاری از آنها مشکل دارد.

*سپاه پاسداران مایه افتخار کشور است

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان نیز ضمن تبریک روز پاسدار به اقدام خصمانه آمریکا در مقابل سپاه اشاره و اظهار کرد: هر کشور و گروهی که در مقابل آمریکا بایستد با آن مخالفت خواهد کرد و این اقدامات خصمانه آمریکا تازگی ندارد.
عباس راشاد با بیان اینکه سپاه پاسداران مایه افتخار کشور است، افزود: خطاب به سپاهیان می‌گوییم که مبارک شما باشد که شیطان بزرگ شما را تروریست خوانده است.

*سد معبر در زنجان تمامی ندارد

رئیس کمیسیون نظارت و پیگری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه ضمن انتقاد از وضعیت سد معبر در شهر زنجان گفت: ظاهرا تذکر در این باره به عادت تبدیل شده است 
احمد نصیری گفت: شاهد این هستیم که اخیرا تعدادی از مغازه‌داران دوباره خیابان خیام را به محل پرنده فروشی تبدیل کرده‌اند که باید این معضل هم حل شود.
نصیری با اشاره به اینکه در ارتباط با ساختمان اداری شهرداری، گامی برداشته نشده است، اضافه کرد: همچنین درباره خدمات رفاهی کارکنان هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

*سفر حناچی به زنجان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان  نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اصلاح خطوط حمل و نقل شهری اظهار کرد: با اجرای طرح جدید مدت زمان سفر شهروندان زنجانی به هفت دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

حمیدرضا حمیدی همچنین از سفر دیگری در سخنان خود نام برد و گفت: قرار است با سفر پیروز حناچی شهردار تهران همایشی در دانشگاه زنجان برگزار شود که از شهرداری خواسته شده در این زمینه مساعدت مالی داشته باشد که با توجه به اهمیت موضوع درخواست داریم با این درخواست موافقت شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی احتمالا از اواخر فروردین اجرایی شود، گفت: اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود.
کاظم افشارچی گفت:با توجه به حساسیت موضوع، طرح اجرایی شدن خط ویژه و اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی در شورای ترافیک استان، شهرستان و شورای تأمین مطرح شده است.
وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح منافع همه گروه‌ها از جمله مردم، رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس و همچنین کسبه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرداری با اجرای این طرح به دنبال افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی با ارائه خدمات بهتر به مردم با استفاده از کارت شهروندی است.

* سبزه‌میدان را عیدی بدهید
امامعلی دادخواه، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به طرح بزرگ سبزه‌میدان و تعیین تکلیف هرچه زودتر این طرح گفت: از شهردار زنجان می‌خواهیم با اجرای این طرح به شهروندان زنجانی عیدی بدهند.

*سازمان فرهنگی اکو 100 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری زنجان اختصاص داد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته پیگیر موضوع تخصیص اعتبارات سازمان فرهنگی اکو بودیم، اضافه کرد: این مژده را به شهروندان می‌دهیم که شب عید 10 میلیارد تومان اعتبارات خارج از بودجه شهر زنجان اختصاص پیدا کرد و نامه مربوط به آن نیز ابلاغ شد.

سجاد خدایی همچنین با انتقاد از به نتیجه نرسیدن برخی از فعالیت‌ها از جمله عملکرد سازمان میادین و واگذاری کانکس‌ها و عدم شفافیت در این زمینه، راکد ماندن بازارچه نواب گفت: تقاضا داریم که اقدامات تسریعی در این موضوعات صورت گیرد.

*سایان و خان دره آسیب پذیرند

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: سیلی که اخیرا در استان‌های مختلف رخ داد؛ ما را به این فکر واداشت که برخی از مناطق شهر زنجان از جمله سایان و خان‌دره نیز از این منظر آسیب‌پذیرند و باید فکر اساسی در این زمینه اندیشیده شود

مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه برخی از محل‌ها در شهر زنجان آسیب‌پذیرند، افزود: باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول