اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پارلمان نیوزیلند قوانین مربوط به حمل سلاح گرم را اصلاح کرد

به دنبال حمله تروریستی اخیر به دو مسجد در نیوزیلند، پارلمان این کشور قوانینی که در خصوص حمل و نگه‌داری سلاح گرم هستند را اصلاح کرد.

پارلمان نیوزیلند قوانین مربوط به حمل سلاح گرم را اصلاح کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به‌دنبال حادثه تروریستی «کرایست‌چرچ»، پارلمان نیوزیلند اصلاح قوانین مربوط به حمل و نگهداری سلاح گرم را به رأی گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» رأی به این اصلاحات در زمینه قوانین مربوط به سلاح گرم در پالمان، به دنبال آن انجام می‌شود که پیش‌تر یک لایحه اصلاحیه را در خصوص اعمال سخت‌گیری بیش‌تر برای کنترل سلاح‌های گرم دریافت کرده بود.

همچنین این لایحه ممنوعیت سلاح‌های نیمه‌خودکار، خشاب و اجزایی از سلاح که می‌تواند برای سرهم کردن سلاح‌های ممنوعه مورد استفاده قرار بگیرند را شامل می‌شود.

این لایحه با ۱۱۹ رأی موافق در برابر ۱ رأی مخالف در سومین و آخرین جلسه بررسی آن تصویب شد و باید مورد تأیید سلطنتی فرماندار ارشد قرار گیرد تا به قانون تبدیل شود.

«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در این جلسه پارلمان گفت: «ما نهایتاً به‌خاطر ۵۰ نفری که جان باختند و صدایی ندارند، این‌جا هستیم».

۱۵ مارس سال جاری میلادی، مهاجمی با سلاح گرم به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۰ نمازگزار را گرفت. آردرن ۲۱ مارس، در پی این حادثه قانون منع حمل و نگه‌داری سلاح‌های نظامی نیمه‌خودکار و مسلسل را به مجلس برد.

متهم این حادثه «برنتون تارانت» ۲۸ ساله و دارای ملیت استرالیایی است. وی اکنون به جرم قتل در زندان به‌سر می‌برد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول