اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون استانداری کرمانشاه:

دستیابی به بازار سوریه از اولویت‌های صادرات کرمانشاه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه، دستیابی به بازار سوریه را یکی از اولویت‌های استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی در سال 98 اعلام کرد.

دستیابی به بازار سوریه از اولویت‌های صادرات کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، هدایت حاتمی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سال جدید به ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: کرمانشاه تنها استانی است که دارای 2 مرز عربی و کردی با عراق است، بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که از تمام ظرفیت‌های استان در خصوص توسعه صادرات استفاده کنیم و برای رسیدن به این هدف باید روی سه محور اساسی زیرساخت‌های تجاری، بازاریابی و تبلیغات و تولد محصولات داخلی قابل صادرات تمرکز کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه افزود: به جهت توسعه صادرات برنامه‌های جدی برای ساماندهی مرزهای استان در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن در سال97 اجرایی شد و در سال‌جاری نیز مصمم هستیم با محوریت گمرک، مرز پرویزخان را توسعه بدهیم، همچنین روی ساماندهی و توسعه مرزهای سومار، شوشمی و شیخ‌صله تاکید جدی داریم.

وی یکی از چشم‌اندازهای توسعه صادرات در سال جدید را دستیابی به بازارهای جدید عنوان کرد و اظهار داشت: باید با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم از طریق عراق به بازار سوریه دست پیدا کنیم و این یکی از برنامه‌های اساسی در زمینه توسعه صادرات استان در سال جدید است، ضمن اینکه باید از بازار عراق نیز استفاده حداکثری ببریم.

حاتمی همچنین از تشکیل کارگروه توسعه روابط بین‌الملل استان خبر داد و گفت: بر روی تهیه ساز و کاری برای توسعه روابط بین‌الملل استان به جهت تقویت و ارتقای شاخص‌های صادرات محصولات استان به کشورهای دیگر کار می‌کنیم تا این کارگروه بتواند به صورت ویژه به شناسایی ظرفیت‌ها و بازارهای هدف بپردازد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول