اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

زمان ورود دام به مراتع 20 اردیبهشت است/ ابطال پروانه دامداران متخلف

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس تقویم کوچ زمان ورود دام به مراتع 20 اردیبهشت تعیین شده است، گفت: اگر دامداران 2 بار اخطاریه دریافت کنند، پروانه چرای آن‌ها باطل می‌شود.

زمان ورود دام به مراتع 20 اردیبهشت است/ ابطال پروانه دامداران متخلف

علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در رابطه با بحث چرای دام در مراتع چهارمحال و بختیاری، گفت: دامداران روستایی و عشایر به هیچ‌عنوان اجازه ورود به مراتع زودتر از مهلت تعیین شده را ندارند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس تقویم کوچ زمان ورود دام به مراتع 20 اردیبهشت تعیین شده است، افزود: اطلاعیه‌ای چهارجانبه از سوی نیروی انتظامی، دادستان، منابع‌طبیعی و امور عشایر صادر و به تعداد 5 هزار نسخه در بین دامداران روستایی و عشایری توزیع شد و اگر دامداران 2 بار اخطاریه دریافت کنند، پروانه چرای آن‌ها باطل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پروانه چرای 170 دامدار متخلف باطل شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تنها به دادن اخطاریه اکتفا می‌شد، اما اقدامات صورت گرفته در باطل کردن پروانه چرا به‌عنوان یک اهرم بازدارنده موجب شد که عشایر در سال‌جاری ملزم به رعایت تقویم کوچ باشند.

محمدی‌مقدم اضافه کرد: همین اقدام بازدارنده موجب شد که در بارندگی‌های اخیر دامداران کمترین تلفات جانی و مالی را داشته باشند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول