اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران:

راهکارهای کاهش خسارت سیل در دستور کار قرار دارد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: راهکارهای پیشگیرانه و همچنین کاهش خسارت در برابر سیل در دستور کار قرار دارد.

راهکارهای کاهش خسارت سیل در دستور کار قرار دارد

مسلم آهنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر معمولا در نیمه دوم سال به‌دلیل شرایط آب و هوایی و سرد شدن هوا وارد استان تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان مازندران می‌شوند.

وی افزود: درحال حاضر بیشتر جمعیت پرندگان مهاجر از استان مازندران خارج شدند تنها تعدادی در استان حضور دارند که با گرم‌تر شدن هوا مهاجرت خود را آغاز می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد پرندگانی که در سال گذشته وارد استان شدند به دلایلی از جمله شرایط اقلیمی و آب و هوایی نسبت به سال 96 کمتر بوده است.

آهنگری اضافه کرد: درحال حاضر بحث حفاظت از پرندگان بومی ازجمله قرقاول و دراج مطرح است که باید همه مردم در حفاظت از آنان کوشا بشیم.

وی با در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهکارهای پیشگیرانه و همچنین کاهش خسارت در برابر سیل در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در پیشگیری از سیل بحث پوشش گیاهی است که طرح تنفس جنگل یکی از طرح‌های مهم در این زمینه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: با اجرای طرح تنفس در جنگل‌های مازندران از ادامه جاده‌های جنگلی و همچنین انباشت چوب‌های بریده در سطح جنگل‌ها جلوگیری شده که خود عامل مهمی در پیشگیری از سیل محسوب شده است چرا که جاده‌های جنگلی عاملی برای ایجاد سیل و رانش زمین هستند.

آهنگری با تاکید بر اینکه مردم در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند، گفت: باتوجه به اینکه تابستان در راه است لازم است مردم و مسافران به توصه‌ها و هشدارها توجه کنند.

انتهای پیام/86034/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول