اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

قیمت اجاره مسکن در استان البرز ساماندهی شود

نماینده مردم کرج، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش‌های بدون ضابطه در اجاره مسکن باید کنترل شود و این موضوع در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان البرز بررسی خواهد شد.

قیمت اجاره مسکن در استان البرز  ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو البرز ضمن اشاره به افرایش بدون ضابطه اجاره مسکن در این استان گفت: نمی‌شود بدون منطق افزایشی در اجاره مسکن اعمال شود و افزایش اجاره باید براساس نرخ تورم اعلام شده از مراجع رسمی و متناسب با هر منطقه شهری افزایش یابد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: برای این موضوع با استاندار البرز، فرماندار کرج، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف صحبت مذاکره می‌کنیم تا در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود، این موضوع نیازی به قانونگذاری هم ندارد و مانند عوارض که هر ساله شهرداری، شورا و امور اقتصاد و دارایی برای آن تصمیم می‌گیرند می‌توان آن را منطقه‌بندی کرد.

کولیوند ادامه داد: این روند افزایشی در قیمت اجاره مسکن قابل قبول نیست و  تا 20 روز آینده برای این موضوع تصمیم لازم گرفته می شود.

وی در ادامه با اشاره به بارندگی‌های شدیدی که در روزهای اخیر در استان رخ داد گفت: وقوع این بارش ها نشان داد که برخی دستگاه‌های استان تجهیزات کاملی برای مواجهه با بحران ندارند.

کولیوند افزود: به عنوان نمونه در بارندگی‌های اخیر یک ریزش در منطقه حصارک کرج رخ داد که برای رفع مشکل  به یک جرثقیل بلند به منظور نگهداشتن لوله‌های گاز و بتن‌ریزی در محل ریزش نیاز بود اما چنین وسیله‌ای وجود نداشت و در نهایت از بخش خصوصی تأمین شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص اینکه آیا امکان خرید تجهیزات مقابله با بحران در سال جاری وجود دارد یا خیر گفت: بعید است در سال جاری با شرایطی که وجود دارد بتوان با اخذ بودجه از دولت تجهیزات را خریداری کرد به همین منظور قانون مدیریت بحران در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این قانون تمام تجهیزات مدیریت بحران استان‌ها چه در بخش دولتی و عمومی و چه در بخش خصوصی فهرست‌بندی می‌شود و در زمان بحران اگر نیاز به استفاده از امکانات بخش خصوصی شد قیمت عرفی تجهیزات پرداخت می‌شود.

وی افزود: ایراداتی که پیش از سال جدید توسط شورای نگهبان به این قانون وارد شد در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها رفع شده و در روزهای آتی دوباره در صحن مطرح خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه بهمشکلات کلانشهر کرج در بحث هدایت آب‌های سطحی هم اشاره کرد و گفت: ساختار کرج به گونه‌ای است که پس از بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود در این شرایط هر منطقه شهرداری باید برای ساماندهی این وضعیت برنامه‌ریزی داشته باشد و همچنین قرار شده هر دستگاه تا شهریور 98 مطالعات خود را در این زمینه آماده کند تا در شرایط بحران آمادگی کامل در حوزه زیرساخت‌های شهری همچون گاز، آبفا، مخابرات و ... وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ب/1

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول