اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

علیزاده: تحقق عبور از تحریم فقط با رونق تولید، افزایش درآمد و اشتغالزایی میسر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تولید را رونق دهیم تحریم‌ها نمی‌تواند کشور را دچار مشکل کند چرا که تولید و رونق منجر به اشتغال و درآمدزایی شده و با این کار چرخ کشور می‌چرخد. ولی اگر تولید دچار آسیب شود در آن صورت کلان اقتصاد آسیب دیده و اشتغال و درآمد خانوارها قفل خواهد شد.

علیزاده: تحقق عبور از تحریم فقط با رونق تولید،  افزایش درآمد و اشتغالزایی میسر است

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با توجه شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید و لزوم رفع موانع تولیدکنندگان گفت:‌ اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های قبل بازگردیم به مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال و تأکید ایشان در این خصوص برخواهیم خورد. 

وی افزود: کشور ما در شرایط فعلی با توجه به شیطنت‌هایی که از سوی کشورهای خارجی ایجاد شده و برای ما مشکل ایجاد کرده است به نظر می‌رسد که یکی از راههای مقابله با آن مشکلات، رونق دادن به تولید است که باعث بالا رفتن تولید ناخالص ملی، رشد و شکوفایی اقتصادی و در نهایت باعث ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید با رونق تولید به دنبال افزایش درآمد خانوارها و رفاه عمومی باشیم ضمن اینکه باید تمامی دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمامی مسئولین و مردم کمک فراوانی را به حفظ تولید و رونق آن کنند.

علیزاده گفت: باید در قدم اول به حفظ وضعیت تولید اهمیت دهیم و واحدهای تولیدی فعلی را حفظ کرده و کاری نکنیم که تولید آنها افت پیدا کند. اما وقتی تولید آنها تثبیت شد باید به سمت افزایش میزان تولید و ظرفیت واحدها و تأسیس واحدهای جدید گام برداریم.

وی افزود: دغدغه نمایندگان مجلس آن است که موانع و خلاء تولید را شناسایی کرده و با قانون‌گذاری جدید آن را رفع کرده و در کنار آن بایستی نظارت را بیشتر کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: به اندازه کافی قانون در کشور داریم و در این زمینه مشکلی نداشته‌ایم ولی متأسفانه مقداری در اجرا کم‌توجهی کرده‌ایم. 

علیزاده خاطرنشان کرد: قوانین موازی و مزاحم در کشور زیاد داریم که باید آن را حذف کرده و از سردرگمی تولیدکننده و سرمایه‌گذاری ممانعت کنیم. به همین جهت باید در حوزه قانون‌گذاری و تنقیح قوانین حداکثر توان مجلس به کار گرفته شود.

وی افزود: برای رونق تولید باید مشکلات مالیاتی و گمرکی را مرتفع کنیم این در حالی است که برخی تولیدکنندگان به دلیل مشکلات متعدد گمرکی و با وجود تحریم‌های ظالمانه مواد اولیه و ماشین‌آلات را به شخصه وارد کرده ولی در گمرک کشورمان به دلیل برخی موانع گیر کرده و دچار دردسر شده‌اند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مزاحمت بانک‌ها برای کارخانجات به منظور وصول مطالبات‌شان افزود: فشارهای وارده سیستم بانکی به تولیدکنندگان برای آنها مشکلاتی به وجود آورده هرچند که در کشور رکورد تولید را هم داریم این در حالی است که موتور محرک و مولد در کشور تولید است اما بانک‌ها در حال تعطیل کردن واحدهای تولیدی هستند.

علیزاده گفت: اگر تولید را رونق دهیم تحریم‌ها نمی‌تواند کشور را دچار مشکل کند چرا که تولید و رونق منجر به اشتغال و درآمدزایی شده و با این کار چرخ کشور می‌چرخد. ولی اگر تولید دچار آسیب شود در آن صورت کلان اقتصاد آسیب دیده و اشتغال و درآمد خانوارها قفل خواهد شد.

وی در پایان گفت: وظیفه هر ایرانی در هر موقعیتی آن است که تولید در اولویت قرار گیرد و همین موضوعات باعث شده که رهبر انقلاب با دقت و ظرافت تمام تمرکز زیادی را در شرایط کنونی بر رونق تولید داشته و تکلیف ویژه‌ای را بر دوش ایرانیان قرار دادند لذا باید بدانیم که رونق تولید وظیفه‌ای شرعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «آقای رئیس جمهور شعار رونق تولید را اجرایی کنید» ، «فروش وام های میلیاردی به اسم تولید!» و «حمایت از تولید داخل به شرط افزایش کیفیت» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول