اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی زنجان بازبینی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: با توجه به اعتراضاتی که کسبه و ساکنین محدوده مشمول طرح خطوط حمل و نقل داشتند، این طرح بازبینی می‌شود.

طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی زنجان بازبینی می‌شود

مهرداد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی شهری اظهار کرد: با توجه به اعتراضاتی که کسبه و ساکنین محدوده مشمول طرح خطو حمل و نقل داشتند، طبق دستور استاندار مقرر شد در مدت کوتاهی یک جلسه بازبینی تشکیل و جزئیات طرح در آن تشریح و به اطلاع صاحب‌نظران برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در این جلسه کل طرح با جزئیات کامل بررسی خواهد شد و اگر نیاز به اصلاح بود اقدام می‌شود و اگر نیازی نبود، اجرای آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: این جلسه هفته آینده با نمایندگان متخصص مردمی از جمله «سازمان‌های مردم نهاد» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتراض کسبه در اجرای این طرح این بود که عرض خیابان‌های شهر گنجایش خطوط حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و خودروهای سواری را ندارد، افزود: البته این امر از نظر کارشناسان شورای ترافیک مغفول نمانده است و وقتی طرح بررسی می‌شد به این موضوع توجه شد و تا جایی که امکان داشت طرح اصلاح شد.

 

*محدودیت‌ها اجازه اجرای طرح را به صورت دلخواه نمی‌دهد

سلطانی ادامه داد: با همه این تفاسیر باید قبول کنیم که در اجرای این طرح ما دو موضوع را داریم یکی اینکه لزوم اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی امری واجب است و دیگر اینکه محدودیت‌های موجود در خیابان‌ها و معابر اجازه نمی‌دهد طرح را آنطور که دوست داریم اجرایی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در واقع یک نیاز محسوب می‌شود، گفت: شاید این طرح مصوب شده مطلوب‌ترین طرح نبوده، اما قطعا ما را از وضعیت موجود به سمت وضعیت بهتر خواهد برد.

وی با اشاره به سختی‌های پیش‌روی اجرای طرح بیان کرد: برای راحتی مردم نیاز است که طرح مرتبا مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

سلطانی با بیان اینکه بخشی از طرح قبل از اجرا قابل اصلاح است و بخشی نیز به ناگزیر باید پس از اجرا اصلاح شود، چون در مرحله طراحی خودش را نشان نمی‌دهد، گفت: با این حال فعلا فرصت بازبینی طرح وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه لزوم اجرای طرح به لحاظ اهمیت آن قطعی است، اضافه کرد: در مرحله نخست اجرای طرح اصلاحات لازم صورت گرفته و ملزومات آن نیز به تصویب رسید، اما با توجه به اعتراضی که کسبه دارند، دستور داده شد که یک بار دیگر موضوع مورد بازرسی قرار گیرد و از ظرفیت متخصصان خارج از مجموعه نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه هر طرحی اجرا شود، قطعا در مقاطع اولیه خود با مشکلات جانبی همراه خواهد بود، گفت: در حل این مشکلات باید با سعه صدر از سوی مردم و مسؤولیت پذیری و اصلاح تدریجی از سوی شهرداری همراه باشد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول