اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| تهیه برخی گزارش‌های خبری کشف قاچاق با هماهنگی ستاد انجام می‌شود

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مبارزه با پدیده قاچاق به صورت ریشه‌ای انجام می‌شود، گفت: تهیه برخی گزارش‌های خبری کشف قاچاق با هماهنگی ستاد انجام می‌شود.

فارس من| تهیه برخی گزارش‌های خبری کشف قاچاق با هماهنگی ستاد انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «چطور یک خبرنگار می‌تواند قاچاق را شناسایی کند، اما مسئولین نه؟» از خبرگزاری فارس خواستند تا این موضوع از مسئولان مربوطه پیگیری شود. 

در این مطلب که در سامانه فارس من به ثبت رسیده است  تعدادی کاربران عنوان کرده‌اند «که در برخی از گزارشات خبری مشاهده می‌شود که خبرنگاران با ترفندهای بسیار ساده قاچاقچیان را ردیابی می‌کنند، بنابراین با توجه به این اقدامات از سوی خبرنگاران به نظر می‌رسد، مسئولین باید ضمن کار کردن بیشتر، از مردم هم کمک بگیرند». 

حمیدرضا دهقانی‌نیا در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: پخش برخی از برنامه‌ها از رسانه ملی با هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در برنامه‌های خبری صدا و سیما تاکنون گزارشات مختلفی درباره قاچاق سوخت، دام، تلفن همراه ، پوشاک و ردیابی آن توسط خبرنگاران پخش شده است، گفت: این در حالی است که تهیه برخی از این گزارشات با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز و کالا انجام شده است. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بر حسب شرایط برای مطرح شدن مبارزه با قاچاق در یک کالا، با رسانه ملی هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم ، گفت: این اقدام ممکن است از سوی دستگاه‌های دیگری هم انجام شود. 

وی با بیان اینکه البته در مواردی هم خود رسانه ملی اقدام به تهیه گزارش کرده است و با هیچ دستگاهی هماهنگی انجام نشده است، گفت: پیرو این گزارشات ممکن است این ابهام به وجود آید که حاکمیت اطلاعی از این مسائل ندارد.

دهقانی‌نیا با تاکید بر اینکه بسیار ساده‌انگارانه است که تصور شود، حاکمیت از موضوع قاچاق و قاچاق کالای ردیابی شده خبرنگاران ندارد، گفت: ستاد برای مقابله با قاچاق در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند و اقدامات خود را به صورت لحظه‌ای و کوتاه مدت انجام نمی‌دهد. 

وی با اشاره به اقدامات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ماه‌های اخیر برای مبارزه با پوشاک محرز قاچاق گفت: در این ارتباطات هم گزارشاتی از سوی رسانه ملی منتشر شد، اما به هرحال ستاد مرکزی اقدامات خود را انجام داده، به طوری که 110 باب فروشگاه عرضه پوشاک محرز قاچاق شناسایی شد و در حال حاضر پیرو اقدامات ستاد، عرضه کنندگان پوشاک قاچاق خود را به طور کامل جمع‌آوری و در مواردی پوشاک ایرانی برای عرضه جایگزین کرده‌اند. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه ما قطعا از واردات کالاهای قاچاق و چگونگی ورود آن به کشور خبر داریم، گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و سایر دستگاه‌های کاشف در حوزه‌های مختلف از جمله ناجا، واجا و اطلاعات اقدامات لازم در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در چارچوب برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهیم تا موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود و با این مسئله به صورت لحظه‌ای و نقطه‌ای برخورد نمی‌کنیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول