اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بسکتبالیست اصفهانی در تیم ملی بانوان/ درخشش طالبیان در تیم ملی قایقرانی

رقابت طالبیان با ملی‌پوشان در قایقرانی، درخشش سردار آزمون در روسیه و پیروزی لیورپول برابر چلسی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

بسکتبالیست اصفهانی در تیم ملی بانوان/ درخشش طالبیان در تیم ملی قایقرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 26 فروردین‌ماه علاوه بر این‌که صحبت‌هایی در خصوص ممنوع‌المصاحبه شدن سعید آذری مطرح شد، یک بانوی اصفهانی به تیم ملی بسکتبال دعوت شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر ممنوع المصاحبه شدن سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن را منتشر کردند که پس از بررسی‌های خبرنگار فارس مشخص شد چنین چیزی صحت نداشته است و باشگاه ذوب‌آهن صرفاً سمت سخنگو را به مجموعه خود اضافه کرده است.

همچنین تصمیم شورای تأمین استان مبنی بر انتقال بازی از فولادشهر به نقش‌جهان پس از بازدید صبح امروز از ورزشگاه فولادشهر اتخاذ شده است، با توجه به حساسیت بالای جدول و تعداد زیاد هواداران پرسپولیس در اصفهان و احتمال حضور پررنگ هواداران این تیم در اصفهان، به نظر می‌آید که این جا‌به‌جایی بیشتر از همه به سود سرخ‌پوشان پایتخت تمام شود.

✅ امیر دهداری از اصفهان با نظر کادر فنی تیم ملی، به اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان واترپلو ایران به منظور حضور در مسابقات المپیک 2020 دعوت شد؛ در این اردوی آماده‌سازی، 18 بازیکن واترپلو در استخر بین‌المللی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را زیر نظر الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران انجام می‌دهند.

✅ بنابر اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ زمان برگزاری دیدار ذوب‌آهن مقابل سایپا از بازهای معوقه هفته هجدهم لیگ سه‌شنبه 10 اردیبهشت اعلام شده است؛ بر این اساس بازی دو تیم  در ساعت 17 به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

✅ اولین اردوی تیم ملی آب‌های آرام در سال 98 در دو بخش آقایان و بانوان در رده سنی بزرگسالان برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک توکیو 2020 از 18 فروردین ماه در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که احمدرضا طالبیان از اصفهان در کایاک 1000 متر دوم شد و در کایاک 500 متر در جایگاه سوم قرار گرفت.

✅ دومین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال پنج نفره بانوان از روز سه شنبه 27 تا 30 فروردین در مجموعه آزادی برگزار خواهد شد که در بین اسامی دعوت‌شدگان به اردو نام سحر گودرزی از اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

✅ علی علیپور در باز با سایپا سیزدهمین گل فصل خود را به تور دروازه سایپایی‌ها رساند و به تنهایی به صدر جدول گلزنان لیگ صعود کرد؛ کی‌روش استنلی، مهاجم 12گله سپاهان هم که این هفته موفق به گلزنی نشد، در رده دوم قرار دارد و آنتونی استوکس، مهاجم سرخ‌پوشان تبریز با 11 گل در جایگاه سوم گلزنان قرار دارد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ فوتبال روسیه، زنیت میزبان آنژی بود و با 5 گل پیروز شد. در این بازی سردار آزمون 90 دقیقه در ترکیب زنیت حضور داشت و در دقیقه 2 گل اول بازی را به زیبایی به ثمر رساند و در دقیقه 8 هم پاس گل را برای ایووانوویچ فراهم کرد؛ یاران سردار با این برد 48 امتیازی شدند تا به صدرنشینی خود ادامه دهند و یک گام دیگر به سمت قهرمانی نزدیک شوند.

✅ مرحله آخر اردوهای تیم ملی جودو کشورمان پیش از  اعزام به مسابقات قهرمانی آ‌سیا این روزها در استادیوم آزادی پیگیری می‌شود، ملی‌پوشان کشورمان تمرینات خود را زیر نظر مسعود خسروی نژاد مربی ارشد تیم ملی جودو پیگیری می‌کنند؛ ملی‌پوشان  کشورمان 30 فروردین ماه راهی امارات می‌شوند و مسابقات از روز 31 فروردین ماه به مدت 3 روز پیگیری می‌شود.

✅ مسابقات جهانی تیراندازی از 23 آوریل (سوم اردیبهشت) به میزبانی چین و در پکن آغاز می‌شود، در این مسابقات سهمیه المپیک نیز توزیع خواهد شد اما مشکلات مالی باعث شده تا تعداد ورزشکاران کمتری به این دوره از مسابقات اعزام شوند؛ ملی‌پوشان تیراندازی ایران در چند مسابقه برگزار شده برای کسب سهمیه المپیک توکیو، هنوز هیچ سهمیه‌ای را کسب نکرده‌اند.

✅ اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی سابر و فلوره بانوان به مدت یک هفته از 25 فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه در محل اکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ از هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان چلسی بود و به پیروزی دو بر صفر رسید. بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما قرمز‌پوشان آنفیلد در نیمه دوم طوفانی عمل کردند و دو گل را در دقایق 51 و 53 توسط مانه و صلاح به ثمر رساندند.

شاگردان کلوپ با این پیروزی برای 38 بازی متوالی در بازی‌های خانگی شکست ناپذیر ظاهر شدند و پس از چلسی زمان مورینیو در رده دوم قرار دارند. (لیورپولی‌ها از آوریل 2017 تا به اکنون شکست ناپذیر بوده‌اند.)

در تاریخ لیگ برتر آبی‌های لندن با هدایت مورینیو در سال 2004 (مارچ) تا 2008 (اکتبر)، موفق شدند 86 بازی در استمفوردبریج شکست نخورند و رکوردی رویایی را به ثبت برسانند.

✅ رقابت‌های پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA بامداد امروز آغاز شد و در 4 بازی برگزار شده تیم‌های بروکلین، اورلاندو، گلدن استیت و سن آنتونیو مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

در منطقه کنفرانس غرب گلدن استیت مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی که به مصاف لس آنجلس کلیپرز رفته بود،  موفق شد با درخشش استفن کری 121 بر 104 به پیروزی برسد، کِری در این مسابقه با کسب 38 امتیاز، 15 ریباند و 7 پاس منجر به گل بهترین بازیکن میدان بود.

✅ ام‌باپه همچنان یک ستاره نو ظهور به حساب می‌آید و در ابتدای حضورش در دنیای فوتبال کسب عنوان پدیده سال را و کسب عنوان قهرمانی جام جهانی را در کارنامه ثبت کرد.

رونالدو با شرکت در 28 بازی در فصل 2002/03 3 گل را به ثمر رسانده و مسی در فصل 2004/05 در 9 بازی تنها یک گل را در کارنامه دارد، ام‌باپه ستاره فرانسوی هم در فصل 20015/16 در 14 بازی یک گل و 2 پاس گل را ثبت کرده است.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول