اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پایان‌نامه‌های پولی و مدارک رانتی، علم و سوادآموزی را به حاشیه رانده است

امام‌جمعه ابرکوه گفت: دادن مدارک رانتی و معاملاتی خیانتی بزرگ و نابخشودنی به کشور و مردم است که مسؤولین باید از ادامه این روند جلوگیری کنند.

پایان‌نامه‌های پولی و مدارک رانتی، علم و سوادآموزی را به حاشیه رانده  است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح امروز در دیدار با رئیس و پرسنل دانشگاه پیام نور شهرستان ابرکوه، ضمن تقدیر از تلاش‌های آنان اظهار کرد: گفته می‌شود یکی از بی‌مبالاتی‌هایی که در سال‌های اخیر در سطح آموزش عالی کشور انجام می‌شود، اعطای مدارک رانتی است.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه دادن مدارک رانتی موجب لوث ارزش علم در کشور شده  است، تصریح کرد: متأسفانه مقامات ذی‌ربط از گذشته تاکنون  خود می‌دانند که بعضاً پایان‌نامه‌ها پولی و معاملاتی بوده و در آزمون‌های ترمی، خطاهای فاحش صورت می‌گیرد و نمرات بعضاً  با روابط مالی نوسان  می‌یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: به علت‌های مختلف از جمله کم شدن دانشجو و یا مبنا قرار گرفتن پول و درآمد در برخی واحدهای دانشگاهی غیردولتی، علم و سواد به حاشیه رانده شده و بنا بر قبول کردن رتبه و مدرک دادن بدون حساب و کتاب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسامحه‌کاری و مدرک رانتی حتی  جامعه امروز را هم درگیر مشکلات کرده است، خاطرنشان کرد: نمونه این مشکلات پزشکی است که دانش عمیق پزشکی نداشته و ناچار است با آزمون‌وخطا با جان مردم بازی کند. یا مهندسی که نمی‌داند در مورد نقشه‌های  مهم تأسیساتی و یا مسکونی چگونه می‌خواهد در آینده پاسخگوی مردم باشد.

امام‌جمعه ابرکوه عنوان کرد: قطعاً اگر بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری‌های مراکز علمی و آموزشی صحت داشته باشد، خیانتی بزرگ و نابخشودنی به نظام، کشور و ملت است. لذا تا زمان از دست نرفته است، مسؤولین و مقامات مربوطه باید بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت نیاز از ادامه این روند پیشگیری کنند.

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه پیام نور ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود، ابراز کرد: دانشگاه پیام نور از سال 1380 تأسیس و تاکنون 2 هزار دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مسعود گلستانی اضافه کرد: در حال حاضر این واحد آموزش عالی با ۵۵۰ دانشجوی بومی، 60  استاد حق‌التدریسی و کلاس‌هایی که غالباً به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول