اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فقط 20 درصد آبگیری؛ گاوخونی هنوز احیا نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی احیا نشده است و تنها 20 درصد آبگیری شده که آن‌هم سیلاب وارد شده به تالاب بوده و درحال نشست است.

فقط 20 درصد آبگیری؛ گاوخونی هنوز احیا نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی تدوام بارش‌ها تا اواخر اردیبهشت را نشان می‌دهد، در تمامی محورها مشکلی نداریم و فقط پشت‌کوه به علت مسدود شدن، برق روستا قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: چند مورد رانش زمین در پشت‌کوه و پادنا داشتیم که راه‌ها را دچار مشکل کرده بود که راهداری این موارد را برطرف کرده است؛ پیش‌بینی‌های داشتیم که با احداث تونل مسیر تردد روستاهای پشت کوه و کلوسه را هموار می‌کند و با احداث این تونل دیگر شاهد بسته بودن این محور نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: 500 نفر از مدیران عملیاتی سطح استان را در اسفند ماه آموزش دادیم و یکی از علت‌هایی که دوستان می‌دانستند چه باید در بحران انجام دهند، حاصل این آموزش‌ها بود که توانستیم کار تیمی انجام دهیم؛ نقش هماهنگی و کار تیمی در برطرف کردن این بحران بسیار موثر بود و برگرفته از آموزش‌های اسفندماه بود.

شیشه‌فروش در مورد ورود آب به تالاب بین‌المللی گاو‌خونی گفت: سیلاب وارد گاوخونی شده است و این تالاب که ثبت بین‌المللی نیز هست و مورد توجه کشور و خارج از کشور قرار داد، خاستگاه 50 گونه گیاهی و فلامینگو‌های صورتی است و همچنین نبود آب در آن یک تهدید کشوری محسوب می‌شود که با وزش باد می‌تواند کانون گرد و غبار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: تامین حق‌آبه این تالاب از مطالبات استان بوده است ولی به دلیل خشکسالی‌ 15 ساله فقط سیلاب وارد آن شده است و تخریب آن می‌تواند خطرناک شود.

وی ادامه داد: تنها 20 درصد از تالاب آبگیری شده که همین میزان هم در حال نشست است و این که می‌گویند تالاب احیا شده، اشتباه است و حفاظت از آن باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/63077/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول