اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زن مسلمان کنگره آمریکا از موج تهدید به قتلش در پی توئیت ترامپ انتقاد کرد

زن مسلمان آمریکایی عضو کنگره از تهدید فزاینده وی به قتل پس از توئیت تحریک‌آمیز ترامپ انتقاد کرد.

زن مسلمان کنگره آمریکا از موج تهدید به قتلش در پی توئیت ترامپ انتقاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایلان عمر» عضو مسلمان کنگره آمریکا پس از یکی از توئیت‌های ترامپ درباره وی که به سخنانش درباره یازده سپتامبر حمله کرده بود، به‌طور فزاینده‌ای تهدید به قتل شده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ایلان عمر روز یک‌شنبه طی بیانیه‌ای نوشت: «از زمان توئیت رئیس جمهور در عصر جمعه، افزایش تهدیدهای مستقیم علیه زندگی‌ام را تجربه کرده‌ام. بسیاری مستقیماً ویدئوی رئیس‌جمهور را ارجاع یا مورد پاسخ قرار می‌دهند».

عمر گفت پلیس کنگره، اف‌بی‌آی، مأموران امنیتی مجلس نمایندگان و رئیس‌ مجلس نمایندگان، همگی از تهدیدها آگاه بودند و از آنان به‌خاطر رسیدگی به این مسئله قدردانی کرد.

او نوشت: «لفاظی خشونت‌آمیز و تمامی اشکال نفرت‌پراکنی در جامعه ما جایی ندارد، چه برسد که فرمانده کل (رئیس‌جمهور) آن را بیان کند». 

به نوشته نشریه «نیوز ویک» گروهی از زنان آمریکایی در پاسخ به توئیت‌های تحریک‌آمیز ترامپ، دست به اعتراض زده و از توئیتر خواستند حساب توئیتری رئیس‌جهور این کشور را تعلیق کند.

تنش‌زایی کاخ سفید علیه عمر از یک‌شنبه و با سخنان «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید آغاز شد. سندرز گفت ترامپ حتماً باید خواهان اخراج عمر از کنگره شود.

ترامپ نیز  با قرار دادن کلیپی در حساب توئیتری خود به ایلان عمر حمله کرد.  در این کلیپ بخشی از سخنان خانم عمر پخش شده که در آن او از ارجاع سیاستمداران آمریکایی به حملات ۱۱ سپتامبر برای توجیه اقدامات غیرقانونی مختلف آمریکا در کشورهای مختلف انتقاد می‌کند.

علت این موج حملات علیه عمر، سخنان وی در شورای روابط آمریکا و کشورهای مسلمان بود. او در این شورا گفت: «به این دلیل که آن‌ها تشخیص دادند کسانی کارهایی کرده‌اند و همه ما دسترسی به آزادی‌های مدنی خود را رفته رفته از دست دادیم».

پیش‌تر نیز این سناتور سومالیایی‌تبار  مجلس نمایندگان آمریکا، به دلیل تأکیدش بر نفوذ گسترده لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتقادهای شدید دولت «دونالد ترامپ»، قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه و دموکرات‌ و رسانه‌های مختلف آمریکایی مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول