اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مشکل سفرهای تابستانی مردم آمریکا با زمین‌گیر شدن بوئینگ‌های 737

زمین گیر بودن بوئینگ‌های ۷۳۷ در آمریکا به بروز مشکلی نامتعارف در این کشور تبدیل شده است.

مشکل سفرهای تابستانی مردم آمریکا با زمین‌گیر شدن بوئینگ‌های 737

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در حالی که تا پیش از این شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر بیشتر و برقرار کردن پروازهای بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کردند اما با توجه به نزدیک شدن زمان پیک سفرهای تابستانی در آمریکا شرکت‌های هواپیمایی این کشور با مشکل جدیدی مواجه شدند.

این شرکت‌ها هواپیمای کافی برای تامین تقاضای مسافران تابستانی را ندارند.

افزایش تقاضا در کنار زمین‌گیر شدن ده‌ها فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در حال اثرگذاری منفی بر برنامه‌های سفر تابستانی و سوددهی شرکت‌هاست.

وقوع 2 مورد سقوط طی حدود 7 ماه گذشته برای هواپیماهای بوئینگ 737 مکس باعث شد تا حدود 300 فروند از این هواپیماها تا اطلاع ثانوی در جهان زمین‌گیر شوند و استفاده از آنها توسط شرکت‌های هواپیمایی کنار گذاشته شود.

شرکت امریکن ایرلاینز 24 فروند از این هواپیماها را از لیست پروازهای خود خارج کرد و قرار است تا روز 19 آگوست از این هواپیماها استفاده نکنند و این به معنی لغو شدن روزانه 115 پرواز در زمان پیک سفرهای تابستانی برای این شرکت است.

شرکت ساوت وست هم 34 فروند از این هواپیماها را به آشیانه منتقل کرده که به لغو شدن 160 پرواز از 1200 پرواز روزانه این شرکت منجر خواهد شد.

 شرکت ساوت وست اعلام کرده است بر اساس ارزیابی‌ انجام شده زمین‌گیر بودن این هواپیماها تنها در ماه‌های فوریه و مارس 150 میلیون دلار ضرر ناشی از سود از دست رفته برای این شرکت به بار می‌آورد.

شرکت بوئینگ هم تحت فشار است تا نرم‌افزار این هواپیماها که دلیل اصلی سقوط آنها عنوان شده را هر چه سریع‌تر به روز رسانی کند.

شرکت بوئینگ پس از به روز رسانی باید سازمان‌های هوانوردی بین‌المللی را متقاعد کند که  این هواپیماها برای پرواز ایمنی کافی دارند.

انتظار می‌رود این روند حداقل 90 روز به طول بی‌انجامد.

با توجه به آنکه تعداد صندلی‌های هواپیما برای سفرهای تابستانی شهروندان آمریکایی به دلیل زمین‌گیر بودن بوئینگ‌های 737 مکس کاهش می‌یابد کارشناسان بر این باورند که شاهد پرواز‌های لحظه آخری زیادی در آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول