اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

موسیقی عاشیقی نیاز به حمایت بیشتر دارد

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: در کشور ما موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی، ثبت شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که عاشیق‌ها به عنوان انسان‌هایی فرهیخته قابل تکریم هستند.

موسیقی عاشیقی نیاز به حمایت بیشتر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احد هوشمند قره‌باغ عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه تصریح کرد: در زمانی جشنواره موسیقی سنتی را برگزار می‌کنیم که موسیقی ما با چالش‌های پنهانی مواجه است و جوانان باور نکرده‌اند که موسیقی علم و ظرایفی دارد که بدون استاد و شاگردی آموخته نمی‌شود.

وی افزود: موسیقی با تاریخ و ادبیات ماندگار می‌شود و هنری که بدون آئین استاد و شاگردی باشد نمی‌تواند بار فرهنگی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کشور ما موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی، ثبت شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که عاشیق‌ها به عنوان انسان‌هایی فرهیخته قابل تکریم هستند.

وی بیان کرد: فعالیت کانون موسیقی عاشیقی از هشت سال پیش آغاز شده و در این مدت بالغ بر 320 کنسرت عاشیقی در استان برگزار شده است.

رئیس شورای شهر ارومیه در این مراسم گفت: شعرهای موسیقی عاشیقی برگرفته از متن قرآن کریم و سخنان اهل بیت(ع) است و مفاهیم عمیقی را به شنونده بیان می‌کند.

محمدرضا علیزاده امامزاده ادامه داد: هنر و موسیقی عاشیقی شاهکارهایی می‌آفریند که روح انسان در آن تجلی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سومین جشنواره موسیقی عاشیقی با هدف آشنایی با مکتب ارومیه، با حضور 50 نفر از هنرمندان ارومیه، خوی، نقده و میاندوآب، سال گذشته در سه مرحله برگزار شد که منتخبین این جشنواره در این مراسم معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/61029/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول