اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک هزار و 400 کودک همسری در زنجان ثبت شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان رخ داده است.

یک هزار و 400 کودک همسری در زنجان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان به منظور بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان زنجان ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این جلسه با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در سرانه مطالعه دومین استان کشور محسوب می‌شود.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه طبق آمارها 8 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: اما سرانه آموزشی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی همچنین از فعالیت 345 تشکل مردم نهاد در استان زنجان خبر داد و افزود: این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه سال قبل ثبت ازدواج در استان کاهش داشت، تصریح کرد: یکی از معضلات استان کودک همسری است، چرا که از 36 هزار ازدواج زیر 14 سال ثبت شده در کشور یک هزار و 400 مورد در استان زنجان رخ داده است.

وی همچنین از سکونت 8.5 درصد از جمعیت استان در 19 سکونت‌گاه غیررسمی خبر داد و بیان کرد: با این شرایط حاشیه‎نشینی مشکل حادی در زنجان محسوب نمی‌شود.

* اولویت‌بندی کارها تلاش برای تحقق چابک‌سازی دستگاه اجرایی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی موجب اعتلای سطح پیشرفت و توسعه و بسترسازی برای جامعه خواهد شد، اظهار کرد: تحقق این امور با همکاری مردم میسر می‌شود.

خدابخش مرادی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی کارها تلاش برای تحقق چابک‌سازی دستگاه اجرایی است، اضافه کرد: ضروری است، دستگاه‌های اجرایی استان اولویت‌های دستگاه خود را تا هفته آینده تعیین کرده و به استانداری تحویل دهند.

وی با تأکید بر حرکت برنامه محور مدیران در اجرای امور گفت: در همه ماموریت‌ها باید پنج نیاز اساسی استان از سوی دستگاه‌های اجرایی مشخص و در قالب برنامه عملیاتی ارائه شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه با تإکید بر عدم موازی‌کاری در احصای آسیب‌های اجتماعی و حل آن بیان کرد: هر دستگاهی باید اولویت‌های خود را در سال جدید تعیین کرده و بر حسب آن فعالیت کند.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول