اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

با تأمین یک آجر در طرح «هر مسجد یک خانه» مشارکت کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم می‌توانند با تأمین یک آجر در طرح «هر مسجد یک خانه» با هدف کمک به خانه‌دار شدن مردم سیل‌زده مشارکت کرده و از اجر معنوی آن برخوردار شوند.

با تأمین یک آجر در  طرح «هر مسجد یک خانه» مشارکت کنیم

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آغاز طرح «هر مسجد یک خانه» با هدف کمک به هموطنان سیل‌زده اظهار کرد: طرح «هر مسجد یک خانه» یک طرح ارزشمندی است که تحقق آن با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در این طرح قرار است آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه» برای سیل‌زدگان کمک کنند که کوچک‌ترین کمکی از سوی مردم حتی در یک آجر می‌تواند موج خانه‌دار شدن مردم سیل‌زده را رقم بزند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بارش رحمت الهی بعد از 20 سال خشکسالی یک نعمت برای کشور است، بیان کرد: عدم اقدامات پیشگیرانه مبنی بر لایه‌روبی سدها و یا ساخت و احداث تأسیسات و منازل در حریم رودخانه سبب شد بارش‌های اخیر به چندین شهر از استان‌های کشور خسارت وارد کند. 

حسینی با اشاره به اینکه در قوانین بالادستی منابعی برای جبران خسارت‌های غیرمترقبه در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به عمق خسارت‌ها و سرعت بخشیدن برای بازسازی این مناطق، این منابع پاسخگوی این میزان از خسارت‌ها نیست و در این برهه حساس باید همراه با نیروهای مردمی و دولتی در راستای حل مشکل مردم سیل‌زده گام برداریم.

وی ادامه داد: مردم استان مرکزی نیز همراه و هم‌صدا با دیگر استان‌ها برای یاری‌رساندن به مناطق سیل‌زده خدمات شایانی انجام دادند و به قطع یقین با مشارکت در طرح جهاد همبستگی ملی نسبت به ساخت خانه و مدرسه اقدامات مثمر ثمر انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش خیرین استان مرکزی در این طرح را مهم دانست و گفت: با وجود خیرین و با کمک دیگر آحاد مردم و نمازگزاران مساجد استان مرکزی می‌توان منازل و مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده را بازسازی کرد.

حسینی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل صنعتی استان مرکزی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ و کوچک صنعتی و دولتی در استان مستقر هستند که با کمک آن‌ها می‌توان روند بازسازی و احداث مناطق سیل‌زده را سرعت بخشید. 

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت کارخانه پتروشیمی، کارخانه آلومینیوم و شرکت‌های سیمان می‌توان منازل و ارگان‌ و نهادهای تخریب شده را مجدد ساخت و تجهیز کرد. 

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از طرح پیشنهادی در مجلس مبنی به‌کارگیری و استفاده از محصولات داخلی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: تأمین اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده با استفاده از تولیدات داخلی زمینه و فضایی را برای ایجاد رونق تولید ایجاد می‌کند. 

حسینی با اشاره به اینکه احداث و بازسازی مناطق سیل‌زده به یک عزم ملی نیاز دارد، اظهار کرد: هر یک از ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی‌ که نقشی مؤثر در بحث خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده دارند با ایجاد فضای فکری و به کار بردن خلاقیت و نوآوری در این زمینه اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهند. 

وی فعالیت نیروهای جهادی در عرصه خدمت و کمک به مناطق سیل‌زده را مطلوب دانست و گفت: گروه‌های جهادی با مدیریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت خودجوش و مردمی در مناطق حاضر شده و در کنار دیگر نهادها و ارگان‌های مردمی و دولتی به مردم سیل‌زده خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول