اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه، از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و توسعه اقتصادی مقاومتی از رهگذر شرکت‌های دانش بنیان و توجه به تجاری سازی علم، توسعه کیفی ظرفیت مراکز تحقیقات دارویی دانشگاه، راه‌اندازی حوزه پایلوت دارویی، توجه به همکاری‌های بین‌المللی و همچنین توسعه همکاری ملی و منطقه‌ای را از راهبردهای تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد.

حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه، از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش بعد از ظهر امروز در بیست و دومین سمینار دانشجویان داروسازی که در سالن الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به فراهم شدن زمینه تبالادت علمی در سمینارها اظهار کرد: دغدغه‌ها و راهکارهای توسعه صنعت دارویی به عنوان دومین صنعت سودآور، هم در سمینارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشجویان را آینده سازان علوم و صنعت دارویی کشور اعلام و تصریح کرد: برگزاری سمینار، فرصت آشنایی با ابعاد مختلف و فرصت‌ها و تهدیدها را برای این دانشجویان فراهم می‌کند.

وی به حضور روسای مدیران عالی کشور و همچنین روسای دانشکده‌های داروسازی در سمینار اشاره کرد و افزود: این حضور نشان از غنای خانواده داروسازی ایران دارد.

*وجود رابطه بین شرکت‌های داروسازی و صنعت داروسازی در کشور

قزلباش با اشاره به حمایت شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ دارویی از برگزاری سمینار داروسازی در زنجان گفت: این حمایت بیانگر ارتباط بسیار خوب صنعت دارویی با بدنه دانشگاهی کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همت بالای دانشجویان این دانشگاه برای برگزاری سمینار را مورد تقدیر قرار داد و افزود: از طرف مدیریت دانشگاه از آن‌ها تشکر و برای این همه فعالیت سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی با اشاره به روند برگزاری سمینار داروسازی طی یک سال گذشته تاکید کرد: طی موفقیت آمیز این روند، بیانگر توانایی دانشجویان در برگزاری این امور توسط آن‌ها در زمانه‌ای است که تهدیدات و محدودیت‌ها هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد از این رو اتکا به این سرمایه عظیم، کشور را به سمت ثبات، رشد علمی و اقتصادی سوق و کلیدی روشن برای آینده محسوب می‌شود.

قزلباش با تاکید بر وجود استعدادهای درخشان در استان زنجان که پرفسور ثبوتی و شهید شهریاری از نمونه‌های آن هستند، ادامه داد: این استان درخشان‌تر از قبل به ایفای نقش خود در سازندگی کشور خواهد پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری سمینار فرصت مغتنمی را برای برقراری ارتباط با اساتید این حوزه فراهم می‌کند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیش از 30 سال حضور درخشان در عرصه پرورش و آموزش نیروهای حوزه بهداشتی و درمانی به ویژه حوزه داروسازی، پنج دوره دانشجوی دوره دکترای داروسازی را تربیت و در حال حاضر پذیرای 50 دانشجو در این رشته است.

وی حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و توسعه اقتصادی مقاومتی از رهگذر شرکت‌های دانش بنیان و توجه به تجاری سازی علم، توسعه کیفی ظرفیت مراکز تحقیقات دارویی دانشگاه، راه‌اندازی حوزه پایلوت دارویی، توجه به همکاری‌های بین‌المللی و همچنین توسعه همکاری ملی و منطقه‌ای را از راهبردهای تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد.

قزلباش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را از افتخارات ملی دانست و ابراز امیدواری کرد، آینده‌ای روشن پیش روی این علم و دانشجویان باشد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول