اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۱۵ درصد مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت دچار هم‌پوشانی هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از طرح تجمیع بیمه و شفاف‌سازی آماری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت دچار هم‌پوشانی هستند.

۱۵ درصد مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت دچار هم‌پوشانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید مجیدی، بعد از ظهر امروز در اولین جلسه شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت اظهار کرد: این شورا به تاکید رئیس سازمان و در جهت تعامل هر چه بیشتر با اصحاب رسانه و شفافیت آماری و اطلاع‌رسانی دقیق از بیمه سلامت تشکیل می‌شود که هر ماه به صورت منظم با حضور برخی از خبرنگاران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از بیان کردن آمار و اعداد و ارقام خوفی نداریم، گفت:مردم باید با حق و حقوق خود آشنا شوند و ما نیز موضوع مخفی در سازمان بیمه سلامت نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح ۶ مرکز بهداشتی بیمه سلامت در شهرستان‌های مختلف استان توسط رئیس سازمان افزود: طبق دستور اکید رئیس سازمان باید شهرستان‌ها نیز فعال شوند و از خدمات روستایی توضیحاتی را ارائه کنند.

مجیدی خاطرنشان کرد: برگزاری تور رسانه‌ای برای مشاهده بصری از خدمات بیمه سلامت در محروم‌ترین مناطق خود می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی ابراز کرد: در راستای سیاست‌های کلی، تجمیع بیمه‌ای انجام می‌گیرد که به تبع آن ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبارات از طریق سازمان برنامه بودجه به کمیته امداد تخصیص یافته است که به بیمه سلامت خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹۵۰ هزار بیمه شده در کل کشور از کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد ۴۵ هزار نفر در استان آذربایجان‌شرقی هستند.

وی اضافه کرد: ۶ مرکز از کمیته امداد با بیمه سلامت استان قرارداد نداشتند که با همه آنها نیز قرار داد بستیم.

مجیدی، تکریم منزلت ارباب رجوع را از اولویت اصلی بیمه سلامت دانست و تصریح کرد: قبلا یک کارتی به مددجویان جهت دریافت خدمات درمانی داده می‌شد که از نظر روحی و منزلت آسیب می‌زد ولی در حال حاضر آنها نیز دفترچه دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: هزینه صدور دفترچه برای بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد از طرف خود کمیته امداد تامین خواهد شد و هیچ هزینه‌ای از مددجویان گرفته نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان خاطرنشان کرد: تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای و شفافیت آماری از جمله تبعات مثبت تعامل بین کمیته امداد و بیمه سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد که از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، دچار هم‌پوشانی هستند که این آمار و سیاست‌گذاری‌های کلان را دچار مشکل می‌کند.

مجیدی اذعان داشت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت نگران هیچ‌گونه ارائه خدمات نباشند، چراکه خدمات بیش از پیش ترقی یافته و هیچ‌گونه تفاوتی در درمان از نظر ارائه خدمات نخواهیم داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان متذکر شد: هیچ دستگاهی به اندازه بیمه سلامت در به روز بودن مطالبات فعال نیست به طوریکه دو ماه از مطالبات پزشکان، پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی پرداخت شده است.

وی افزود: ۴۰ میلیون بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت وجود دارد که به طور میانگین ۲۰ میلیون آنها به پیشخوان‌ها مراجعه کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول