اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تروریسم بین‌المللی یکی از مشکلات حاد جهان معاصر است

رئیس سنای قزاقستان در مجمع بین پارلمانی کشورهای همسود در روسیه گفت: تروریسم بین‌المللی یکی از مشکلات حاد جهان معاصر است که تنها راه مبارزه با آن همکاری کشورهای دنیا است.

تروریسم بین‌المللی یکی از مشکلات حاد جهان معاصر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دریغه نظربایوا» رئیس سنای قزاقستان که در راس هیاتی متشکل از نمایندگان پارلمان کشورش در مجمع بین پارلمانی کشورهای همسود در شهر سنت پترزوبرگ روسیه حضور یافته است در کنفرانس مبارزه با تروریسم بین المللی از تروریسم بین المللی به عنوان مشکل حاد جهان معاصر نام برد.

وی گفت: تروریسم هرج و مرج، تخریب زندگی اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد و اولین قربانیان آن کودکان، زنان و سالخوردگان هستند.

نظربایوا افزود: تهدید امنیتی جهانی مهاجرت بدون کنترل را ایجاد می کند، مردم از فقر و جنگ فرار می کنند و این امر در نوبه خود مشکلات جدیدی برای کشورهای توسعه یافته ایجاد می‌کند.

رئیس سنای قزاقستان گفت: مبارزه با تروریسم موضوعی نیست که دولت ها و یا گروه ها به تنهایی مشغول آن باشند، بلکه این وظیفه تمام جامعه جهانی است.

وی افزود: علیرغم اختلافات، قدرت های جهانی و منطقه ای داعش در خاورمیانه با شکست روبه رو شد، اما با این وجود تروریسم به طور کامل شکست نخورده است.

نظربایوا گفت: قزاقستان به طور فعال از نقش هماهنگ ساز سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

وی ابراز اطمینان کرد: جامعه جهانی نیاز به تهیه رویه و راه حل های جدید برای حذف تروریسم و افراط‌گرایی دارد که باید بر اساس گفتمان گسترده به عنوان تنها مسیر دستیابی به وحدت در زمینه مبارزه برای به دست آوردن صلح و امنیت صورت گیرد.

نظربایوا خطاب به شرکت کنندگان این کنفرانس با بیان این که چالش های جدید نیازمند تعامل فعال در سطح پارلمان های ملی و سازمان های بین پارلمانی را تقاضا می‌کند، گفت: هماهنگ سازی قوانین ملی مهم ترین عامل موفقیت در مبارزه با تروریسم است.

در این کنفرانس که هدف آن اتحاد تلاش ها برای ایجاد رویکرد های مشترک به این مسئله است، نقش موسسات بین المللی در مبارزه با تروریسم، جلوگیری از استفاده از فناوری های شبکه ای برای گسترش ایده های افراطی، بهبود قوانین برای پیگیری تروریست ها و جلوگیری از سرمایه گذاری تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول