اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصرف درست، «ظروف یکبار مصرف»، آسیبی را متوجه انسان نمی‌کند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکبار مصرف کردن «ظروف یکبار مصرف» را تنها راه‌کار درست استفاده کردن از این ظروف دانست و گفت: تنها مسئله‌ای که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد مصرف درست این ظروف است که اگر این دستوالعمل رعایت شود، هیچ آسیبی از بابت استفاده از این ظروف متوجه انسان نخواهد بود.

مصرف درست، «ظروف یکبار مصرف»، آسیبی را متوجه انسان نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاج‌کی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از انجام آزمایش بر روی ۵۱۰ نمونه از مواد غذایی، رایشی و بهداشتی ارائه شده توسط مسؤولان بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: این نمونه‌برداری‌ها از انواع اقلام شامل نان، آجیل، کباب، جوجه کباب و ... بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد بازدید از داروخانه‌ها را در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ۳۹ مورد اعلام و گفت: در این بازدیدها هشت داروخانه مشکل عدم حضور مسؤول فنی را داشت که تذکرات لازم به آن‌ها داده شد.

وی با بیان اینکه نمونه‌هایی از انواع دانه‌های روغنی برای انجام آزمایش توسط ارگان‌های دیگر به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ارائه شده بود، افزود: 27 نمونه از این تعداد آلودگی میکروبی و مشکل عدم مطابقت با استانداردها را داشتند‌.

*فعالیت کارشناسان معاونت غذا و دارو در ایام اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی

تاج‌کی به مراقبت‌های انجام شده در حوزه ایمنی مواد غذایی به لحاظ رعایت استانداردهای تعریف شده در مدت زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اشاره و تصریح کرد: در این حوزه مردم باید به عنوان بازرس عمل کرده و تخلفات را با سامانه ۱۴۹۰ به کارشناسان این حوزه اطلاع دهند چرا که کنترل همه امور کار آسانی نیست و نیازمند همراهی مردم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در ایام اجرای طرح بسیج نوروزی غذا از مراکز عرضه لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی بازدیدهای مکرر کرده‌اند، ادامه داد: در این بازدیدها برخوردهایی هم با 94 متخلف انجام و همچنین به شکایت‌های اعلامی هم رسیدگی شد.

وی به سوالات مطرح شده در مورد محصولات مربوط به ظروف یکبار مصرف اشاره کرد و افزود: تنها موردی که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، مصرف درست آن یعنی همان استفاده یکبار، از این ظروف است.

تاج‌کی تاکید کرد: اگر ظروف یکبار مصرف، همان یکبار مورد استفاده قرار گیرند هیچ آسیبی را متوجه مصرف کننده نخواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول