اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امکانات امدادی فیروزآباد پاسخگوی حوادث جاده‌ای نیست

رئیس شورای شهر فیروزآباد گفت: امکانات امدادی مجموعه شهرداری فیروزآباد پاسخگوی خدمات‌دهی به حوادث متعدد جاده‌ای در محور ترانزیت جم -عسلویه نیست.

امکانات امدادی فیروزآباد پاسخگوی حوادث جاده‌ای نیست

عبدالرسول رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد در خصوص پیگیری‌های شهرداری در سال 97 در وزارتخانه‌ها اظهار داشت: در سال 97 شورای شهر و شهردار فیروزآباد دیدارهایی با وزیر راه، وزیر اقتصاد و دارایی، معاون توسعه وزیر راه، معاون عمرانی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه داشته و درخواست‌ها نیز انتقال داده شده است.

وی افزود: دغدغه اصلی ما در بحث جاده عسلویه بوده که هرچند از حیطه وظایف شورای شهر خارج است اما به‌عنوان یک شهروند در این مجموعه وزارتخانه‌ها حضور پیدا کرده و گلایه‌های خود را نسبت به بی‌امکاناتی یا کمبود امکانات به گوش مسوولان وزارتخانه‌ها رساندیم.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ادامه داد: در جاده مواصلاتی فیروزآباد به عسلویه در یک روز معمولی بیش از 10 تا 12 هزار خودرو سنگین و سبک تردد می‌کند که از این تعداد حداقل هزار و 500 دستگاه تریلی میعانات گازی و نفتی است.

رضایی اضافه کرد: در سال گذشته، 2 مورد حادثه در جاده‌های این شهرستان رخ‌داده که در هر مورد 24 ساعت جاده فیروزآباد بسته‌شده و با امکانات کم شهرداری این جاده مجدد باز شده است.

وی بیان داشت: امکانات امدادی مجموعه شهرداری فیروزآباد پاسخگوی خدمات‌دهی به حوادث جاده‌ای جم -عسلویه نمی‌باشد و این شهرداری با بضاعت اندکی که در جهت امداد و نجات در حوادث در این جاده ارائه می‌دهد با مشکل جدی همراه بوده و نیازمند کمک و مساعدت می‌باشد.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ابراز داشت: تانکرها و ماشین‌های آتش‌نشانی و امدادی که این شهرداری دارد امکان خدمات امدادی را ندارد و یا گاهی در حد محدود امدادرسانی انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه اگر یکی از وسایل نقلیه شهرداری در جاده عسلویه دچار حادثه شود از لحاظ بیمه‌ای دچار مشکل می‌شود، خاطرنشان کرد: تلفات این جاده در سال 97 بالا رفته و بالغ‌بر 90 درصد این تلفات و خسارات متعلق به جاده عسلویه است.

رضایی تصریح کرد: در ایام نوروز روزانه حدود ۱۳ هزار خودرو از این جاده تردد می‌کند که از این تردد جز ضرر و زیان به زیرساخت‌های شهر هیچ بهره‌ای شامل حال فیروزآباد نمی‌شود.

رضایی افزود: بیش از ۱۵ هزار نفر جویای کار فیروزآبادی در مؤسسات کاریابی در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که پس از گذشت چندین سال ناامیدی به این مردم روی آورده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد ادامه داد: امکانات و استفاده‌های رفاهی و اقتصادی را دیگران می‌برند اما نیروهای جویای کار فیروزآباد حق ندارند در عسلویه کار کنند چراکه دولت اولویت را به نیروهای بومی استان بوشهر داده است.

وی با اشاره به خطرات حاکم بر بافت قدیمی فیروزآباد بیان داشت: این شهر دارای 21 هکتار بافت قدیمی بوده که خودروهای امدادی به‌سختی و یا اصلاً امکان تردد ندارند و بارها در دیدارهایی که با وزرا مربوطه صورت گرفته خواستار تدابیر جدی در جهت جلوگیری از وقوع اتفاقات تلخ به این قسمت شدیم.

رضایی ابراز داشت: برای مرتفع شدن این مشکل بودجه لازم از سوی دولت در نظر گرفته شود تا با این پیش‌بینی و آینده‌نگری جلو خطرات و خسارات احتمالی قبل از وقوع حادثه گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول