اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امام جمعه چغادک: فرهنگ انتظار زمینه ساز مبارزات انقلابی جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی است

امام جمعه چغادک گفت: فرهنگ انتظار زمینه ساز مبارزات انقلابی جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی است و مهمترین مبارزه انقلابی بر اساس فرهنگ انتظار، تحقق انقلاب اسلامی بود

امام جمعه چغادک:  فرهنگ انتظار زمینه ساز مبارزات انقلابی جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با اشاره به سالروز تأسیس سپاه، عملکرد سپاه در کشور و در منطقه درخشان ارزیابی کرد و اظهار داشت: مبارزه با تروریسم از القاعده تا داعش‌، جلوگیرى از تجزیه کشورهای منطقه‌، محوریت رزمندگان مدافع حرم و احیای روحیه خودباوری در منطقه جهت خروج از سلطه استکبار  نشان از عملکرد سپاه است. 

امام جمعه چغادک مقابله با توطئه تجزیه قومی، تلاش برای شکست دادن کودتاهای مختلف، شکست دادن گروه‌های ضد انقلاب و معاند دین و کشور و مقابله با فتنه­‌های داخلی، نقش برجسته در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، مشارکت جدی در سازندگی کشور، ارتقای اقتدار دفاعی و سطح بازدارندگی کشور، رسالت فکری و فرهنگی در مقابل هجمه فرهنگی دشم، مردم یاری و خدمت رسانی به مردم در عرصه­‌های مختلف نظیر زلزله‌های رودبار، بم و کرمانشاه و سیل های مختلف، از جمله سیل­‌های اخیر که مردم خدمات این نهاد را به خوبی در این عرصه می­بینند را نمونه‌هایی از عملکرد سپاه در داخل کشور عنوان کرد.
وی گفت: بر خلاف ادعای آمریکا، سپاه هیچگونه تهدیدی برای منطقه نیست بلکه باعث ثبات و امنیت و آرامش منطقه می‌­شود، البته سپاه باید تهدیدی برای مطامع ظالمین و مستکبرین جهانی باشد.

خدری افزود:رئیس جمهور آمریکا در هفته اخیر قطعنامه کنگره آمریکا مبنی بر عدم دخالت آمریکا در جنگ یمن را وتو کرد تا این کشور همچنان حمایت خود از ائتلاف ضد یمنی را ادامه دهد؛ نقض حقوق بشر به صورت گسترده در یمن توسط نیروهای ائتلاف سعودی و آمریکایی صورت می­‌گیرد و همچنان این کشور رو سیاه مدعی حمایت از حقوق بشر می­‌شود.

امام جمعه چغادک ادامه داد: البته موارد جنایت علیه بشریت توسط آمریکا یکی دو تا نیست بلکه شمار فراوانی است که به طور مثال امروز یعنی 19 آوریل سالروز آن جنایت وحشیانه است و آن هم کشتار پیروان فرقه داوودیه در خود آمریکا و ایالت تگزاس (در سال 1993 یعنی 26 سال قبل)؛ این فرقه یک فرقه مسیحی بودند و به  نوعی معتقد به منجی آخرالزمان بودند که پلیس آمریکا بر اساس اتهاماتی به مقر آنها حمله کرد و 80 نفر مرد و زن پیر و کودک را زنده زنده در آتش سوزاند.

خدری به پیش رو بودن نیمه شعبان پرداخت و این روز را امید بشریت دانست و اظهار داشت:زمینه ­سازی برای ظهور بدون تحمل سختی‌­ها و صبوری بر رنج­ها و بدون مقاومت در مقابل طاغوت­‌ها امکان پذیر نیست.

وی هدف از بعثت انبیاء را مبارزه با ظلم و گسترش عدالت و در نهایت هدایت بشر و نجات او از هواپرستی عنوان کرد و گفت: تحقق این اهداف متعالی مستلزم برپایی حکومتی است که فرامین الهی در آن اجرا شود، جبهه حق طلبانه و هدایتگرانه همواره در طول تاریخ در جدال با دنیا پرستان و طاغوتیان بوده است و تاریخِ نبرد حق و باطل را رقم  زده است و خداوند آخرین ذخیره خود را در پرده غیبت قرار داد تا مردم و جوامع آمادگی پذیرش حق به صورت گسترده را پیدا کنند، بنابراین روز نیمه شعبان روز امید بشریت است.

وی افزود: فرهنگ انتظار زمینه ساز مبارزات انقلابی جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی است و مهمترین مبارزه انقلابی بر اساس فرهنگ انتظار، تحقق انقلاب اسلامی بود، بعد از آن با همین فرهنگ، جوانان ما در جبهه ها حاضر شدند و جبهه دشمنان که مجهز به بیشترین و بهترین امکانات جنگی بودند را به شکست کشاندند.

خدری ادامه داد: حرکت علیه داعش و استقامت جبهه مقاومت در عراق و سوریه در راستای همین فرهنگ انتظار بود، مقاومت شجاعانه و در عین حال، مظلومانه در یمن هم با امید به همین انتظار است.


امام جمعه چغادک ابراز داشت: انتظار فرج، حرکت است و حرکت، سختی‌ها و مشکلات دارد و رنج­های فراوان و بسیاری از سختی­‌هایی که امروز جبهه حق به آن مبتلا هستند به خاطر همین امید رسیدن به حکومت حق است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول