اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حجم خسارت‌ در مناطق سیل‌زده بسیار بالاست

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه حجم خسارت‌ها در مناطق سیل‌زده بالاست و هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است، گفت: باید این خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد و احصا شود.

حجم خسارت‌ در مناطق سیل‌زده بسیار بالاست

علی وقفچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق سیل‌زده در استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل بی‌تدبیری‌های صورت گرفته وضعیت در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی اصلا خوب نیست و خسارت‌های فراوانی به این بخش وارد شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل بی‌تدبیری‌هایی که در گذشته صورت گرفته و پیش‌بینی‌هایی که انجام نشده خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است، گفت: 50 هزار هکتار از 200 هزار اراضی زیر آب رفته که شامل اراضی کشاورزی و باغی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تاسیسات و مزارع کشاورزی و باغی دولتی دارای بیمه کشاورزی نیستند، افزود: خواسته ما از دولت این است که بیمه به این بخش‌ها اختصاص نیابد، چراکه انتظار از دولتمردان و مراکز دولتی این است که در زمینه بیمه پیشگام باشند.

*لزوم جابه‌جایی دام در خوزستان

وقفچی در ادامه با بیان اینکه دامداری‌ها و دام کشاورزان نیز آسیب دیده است و دام‌ها نیاز به علوفه دارند و امکان تغذیه دستی نیست، تصریح کرد: پیشنهاد من به استاندار و مسؤولان استان خوزستان این است که در این زمینه از دادن علوفه دستی خودداری و بحث جابه‌جایی دام‌ها در این زمینه پیش‌بینی و اجرایی شود، چراکه اقتصادی‌ترین روش هم همین است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 درصد مزارع کشاورزی در برخی مناطق سیل‌زده آسیب دیده و کاملا از بین رفته است، ادامه داد: خانه‌های بسیاری از کشاورزان و مردم در منطقه از بین رفته است که در این زمینه هم باید تلاش شود تا جایگزینی درستی انجام شود و اگر قرار است خانه‌ای از نو بنا شود در مناطقی ساخته شود که دیگر چنین خسارت‌هایی به بار نیاید.

وی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بالاست و هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است، گفت: باید این خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد و احصا شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خسارت‌های جلوگیری از ورود آب به این منطقه اشاره کرد و گفت: در زمان بارش‌ها سیلاب و در فصل تابستان ریزگردها خسارت‌های جبران ناپذیری در منطقه به بار می‌آورد که بعضا غیر قابل جبران است.

وقفچی با بیان اینکه آزادسازی آب به هورالعظیم  باعث می‌شود هورالعظیم جان بگیرد و شاهد حضور جانداران و پرندگان و آبزی‌ها در منطقه باشیم، تصریح کرد: بالاترین سود پر شدن هورالعظیم کاهش گرد و غبار و افزایش ذخایر ژنتیکی و گردشگری در منطقه است.

انتهای پیام/73002/ق40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول