اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روز جهانی زمین پاک، نمادی از زندگی سبز

زمین موجودات فراوانی را در خود جای داده است و برای ما ارزشمند است و روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و زندگی سبز است.

روز جهانی زمین پاک، نمادی از زندگی سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری شده است؛ روزی که براساس اطلاعات و داده‌های اعلام شده، توسط جان مک مونل در دهه شصت میلادی برای داشتن طبیعت و محیط زیستی سالم تر, نام‌گذاری شد و از آن روز هر ساله مراسمی برای بزرگداشت این روز و محیط زیست برگزار می‌شود.

آنچه به عنوان فلسفه برگزاری روز زمین پاک عنوان شده است؛ پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاک‌سازی آن از آلاینده‌هاست که باید برای حفظ این آب و خاک و جلوگیری از آلایندهها و آلودگی‌ها تلاش کرد.

زیستن در محیط‌های آلوده و در کنار آلاینده‌های مختلف صوتی، زباله، آب و خاک و همه و همه، تهدیدی برای سلامت افراد است که باید برای کاهش این مخاطرات تلاش کنیم و مهمترین راهکار فرهنگ‌سازی و به نوعی پیشگیری است.

 

پاکسازی جنگل کوهسارکنده نکا از زباله

طرح « دوباره بی زباله» از اسفندماه سال گذشته در آستانه نوروز، برای پذیرایی و استقبال هرچه بهتر از مسافران نوروزی توسط اداره محیط زیست با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم ، در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مختلف و نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا و تا مردادماه ادامه دارد.

در راستای این طرح اداره محیط زیست شهرستان نکا در اقدامی موثر در آستانه روز " زمین پاک" با همکاری دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان نکا، شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی نکا و فروشگاه رسولی اقدام به پاکسازی عرصه جنگلی " کوهسارکنده" نکا کرد.

 

جامعه نیازمند  فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌ها در حفظ محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا در رابطه با اجرای طرح پاکسازی جنگل " کوهسارکنده" نکا از زباله گفت: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، پاک‌سازی جنگل گوهسارکنده توسط دانش‌آموزان برای فرهنگ‌سازی اجرایی شد که با استقبال دانش‌اموزان روبرو شد.

مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: پاکیزگی محیط زیست، از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید به افرادی که محیط زیست و جنگل را آلوده می‌کنند؛ گوشزد کرد که چرا با استفاده از این مواهب الهی، زباله را رها کرده و با این کار، باید دیگران کمر دیگران برای جمع‌آوری زباله خم شود.

وی افزود: هدر رفت انرژی و استفاده از افراد برای جمع‌آوری زباله، تنها بخش کوچکی از پیامدها و مشکلات رها کردن زباله در جنگل است و در کنار آن، آلودگی محیطی و آلودگی آب و خاک از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد و از این آلودگی‌ها جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا  با اشاره به اجرای طرح " دوباره بی زباله" بیان داشت:این طرح از 27 اسفند 97 تا مرداد ماه 98 انجام و پاک‌سازی جنگل هم به دلیل نزدیکی روز زمین پاک انجام شد و انتظار داریم با ریختن زباله در طبیعت افراد دیگری را برای جمع‌آوری موظف نکنیم؛ ضمن اینکه با ریختن زباله، منظر زشتی در طبیعت ایجاد و زمین و آب و خاک آلوده می‌شود.

کشاورزیان گفت: هدف از اجرای این طرح " دوباره بی زباله" فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای جلوگیری از ریختن زباله در حریم راه‌ها، جاده‌ها، سطح شهر و مناطق حفاظت شده و گردشگری است؛ تا محیط را با ریختن زباله زشت نکنیم.

وی افزود: همه ما باید در کاهش تولید زباله تلاش کنیم و حفظ محیط زیست را در سرلوحه کار خود قرار داده تا محیطی عاری از زباله داشته باشیم.

این مسؤول از مردم خواست از ریختن هر نوع زباله در هنگام تفریح در طبیعت خودداری کرده و زباله‌های سفر خود را داخل کیسه‌های مخصوص داخل خودرو نگهداری کرده و با رسیدن به نزدیک‌ترین سطل زباله را در مخازن ویژه تخلیه کنند.

کشاورزیان گفت: جامعه نیازمند  فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش‌ها در حفظ محیط زیست و کاهش زباله است و در این بین باید آحاد مردم و به خصوص رسانه ها کمک‌کار ما در این بخش باشند.

به گزارش فارس، بسترسازی مناسب برای ترویج فرهنگ پاک بودن، پاک‌زیستن و سبز ماندن و صیانت از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی از وظایف عمومی و همگانی است که باید در دستور کار بوده و همه ما با تلاش برای پاک داشتن زیست بوم‌های شهری و روستایی، زمین، آب و خاکی پاک را برای نسل جدید حفظ و به آیندگان هدیه کنیم.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول