اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبرهای خوش درباره تمام 10 سد مازندران/ سد شهیدرجایی دوشنبه سرریز می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سد شهید رجایی ساری که درحال حاضر در آستانه سرریز قرار دارد روز دوشنبه سرریز می‌شود.

خبرهای خوش درباره تمام 10 سد مازندران/ سد شهیدرجایی دوشنبه سرریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در شرایطی که همه چشم‌ها به آسمان دوخته شده بود و کاهش ذخایر آبی همه را نگران کرده بود با آمدن بارش‌ها تمامی این نگرانی‌ها از بین رفت.

این موضوع هنگام گذر از کنار رودخانه، سد و یا هر منبع ذخیره آبی بیشتر جلوه‌گر می‌شد و تنها افسوس بود که واقعا چه بلایی بر سر این منابع آبی آمده است.

نمونه این پُرآبی را می‌توان در وضعیت سد شهید رجایی ساری به عینه مشاهده کرد؛ چراکه زمانی‌که هیچ کس تصور نمی‌کرد این سد آبگیری شود درحال حاضر این سد در آستانه سرریز قرار دارد و طی روزهای آینده سرریز خواهد شد.

سد شهید رجایی ساری که در دوران بهره‌برداری خود پنج بار سرریز شده است، طی سال‌های گذشته در حسرت سرریز شدن بوده به‌طوری‌که ذخیره آب در این سد به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

بارش‌های اخیر در اتفاقی بی‌سابقه توانست مردم مرکز مازندران را غافلگیر کند به‌طوری‌که اهالی منطقه با گذر از کنار سد نمی‌توانند جلوی اشک شوق خود را بگیرند و خوشحالی را می‌توان در چهره مردم منطقه مشاهده کرد.

*تمامی 10 سد مازندران در آستانه سرریز شدن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری 162 میلیون متر مکعب است که درحال حاضر در آستانه سرریز قرار دارد.

محمدابراهیم یخکشی با اعلام اینکه آخرین سرریز این سد 6 سال گذشته بوده است، افزود: پس از گذشته 6 سال درحالی‌که ذخیره آب در این سد به پایین‌ترین حد ممکن و شاید در حد پایداری رسیده بود درحال حاضر این سد در آستانه سرریز قرار دارد که  نوید خوبی برای کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه سد شهید رجایی ساری سرریز می‌شود، گفت: همچنین تمامی 10 سد مازندران در آستانه سرریز قرار دارند که می‌توان گفت این موضوع نگرانی کشاورزان را برای سال زراعی جاری از بین خواهد برد.

عکس و فیلم از: صاحب نجفی

انتهای پیام/86034/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول