اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شناسایی 15 روستای نا ایمن در مینودشت

مدیر بنیاد مسکن مینودشت و گالیکش از شناسایی 15 روستای نا ایمن در سیل اخیر و تلاش برای جابجایی این روستاها خبر داد.

شناسایی 15 روستای نا ایمن در مینودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل رشیدیان بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان در خصوص برنامه‎های بنیاد مسکن مینودشت و گالیکش در هفته حساب 100 امام خمینی (ره) اظهار کرد: در هفته حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن بر اساس وظیفه ذاتی خود در روستاهای شهرستان پروژ‎هایی را به صورت پایلوت برای افتتاح و بهره‎برداری انتخاب می‎کند که از پروژه‎های مهم این هفته آغاز عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده سیل اخیر استان می‎باشد.
وی با اشاره به میزان خسارت سیل به واحدهای مسکونی گالیکش و مینودشت تصریح کرد: به محض اعلام خسارت به شهرستان‎ها، تمام تیم‎های بنیاد مسکن به روستاها اعزام شدند و با توجه به میزان خسارت برای ارائه تسهیلات اولویت‎بندی انجام شد، در واقع در هفته‎های اول میزان خسارت به فرمانداری‎ شهرستان اعلام شد.
مدیر بنیاد مسکن مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: 15 روستای مینودشت در سیل اخیر دچار رانش شد که 200 خانوار تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند در حال حاضر این روستاها ناایمن تشخیص داده شده است و در حال انجام کارهای مطالعاتی برای جابجایی این روستاها هستیم.
رشیدیان تاکید کرد: 324 واحد مسکونی در مینودشت دچار رانش شد که باید اقدامات لازم برای جابجایی به نقطه امن انجام شود.

گفتنی است طبق آخرین برآوردها 17 هزار 800 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند که از این میزان 5 هزار و 200 واحد شهری و 12 هزار و 600 واحد روستایی هستند.
کار ارزیابی میزان خسارت منازل آسیب‌دیده توسط عوامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در حال انجام است.
تاکنون ارزیابی اولیه خسارات منازل مسکونی شهر گنبدکاووس انجام شده و در حال بررسی و پالایش است.
در شهرستان آق‌قلا نیز ارزیابی حدود 3 هزار واحد مسکونی روستایی انجام و همچنین ارزیابی 70 درصد منازل مسکونی شهری نیز انجام شده است.
در شهرستان گمیشان نیز ارزیابی حدود 2400 واحد مسکونی انجام شده است و ادامه روند ارزیابی در جریان است.
تسهیلات کم بهره 50 میلیون تومانی و بلاعوض تا 12 میلیون تومان برای منازل مسکونی آسیب‌دیده شهری تعلق می‌گیرد و تسهیلات 40 میلیون تومانی و بلاعوض تا 10 میلیون تومان به منازل مسکونی روستائی تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول