اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دانشگاه‌های کوچک نادیده گرفته نشود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌ فراوانی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات اداری و امکانات پژوهشی وجود دارد که از آن‌ها باید نهایت استفاده شود.

دانشگاه‌های کوچک نادیده گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدرضا رضایی بعدازظهر امروز در جمع مسوولان، روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و نخبگان شهرستان جهرم اظهار داشت: ایرادی که در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد آن است که همه امکانات و ماموریت‌ها در مراکز استان‌ها و پایتخت است.

وی بیان داشت: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌ فراوانی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات اداری و امکانات پژوهشی وجود دارد که از آن‌ها باید نهایت استفاده شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اعتقاد ما این است که می‌توانیم نقش ملی ایجاد کنیم همانطور که بسیاری از ماموریت‌هایی که امروز در وزارت بهداشت و درمان دنبالش هستند از طریق جهرم در حال انجام شدن است و امروز وزارت بهداشت و وزارت علوم می‌تواند ماموریت‌های ملی خود را از طریق دانشگاه‌های جهرم انجام دهد.

وی ادامه داد: این کار در وزارت بهداشت به خوبی در حال انجام شدن است که مأموریتی که وزرای بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی جهرم دادند عمدتا نقش ملی و فراتر از یک نقش استانی و شهرستان بوده است.

رضایی افزود: به عنوان مثال در بحث اخلاق در درمان ناباروری در کشور سرآمد بوده و چندین کنگره در این زمینه اجرا شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح آمایش به اشتباه برداشت شده که امکانات و اختیارات دانشگاه‌های کوچک را گرفته و در اختیار مراکز استان‌ها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: آمایش مفهوم دیگری هم دارد که باید متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها به دانشگاه‌ها و به آنان ماموریت داد تا تمرکززدایی شده و از ظرفیت‌های کشور نیز استفاده شود.

رضایی افزود: بایستی وزیر علوم از دانشگاه‌ها حمایت کرده تا که مراکز پژوهشی ایجاد و به توسعه شهرهای ما کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه جهرم گفت: درخواست دیگر من این است که وضعیت کارمندانی که بیش از ۱۵ سال در سیستم آموزشی بوده و در دانشگاه جهرم از ۸۰ کارمند نزدیک به ۷۰ نفر آنها قراردادی هستند تعیین تکلیف شود.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:  طبق دیداری که با وزیر علوم داشتیم از وی در مورد رشته و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهرم دستور گرفته بودیم که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول