اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حسینی: شورای وحدت اصول‌گرایان در استان‌ها تشکیل می‌شود

عضو هیأت‌رئیسه جمنا تعداد اعضای شورای وحدت اصول‌گرایان را ۲۵ عنوان کرد و گفت: در تهران شورای مرکزی تشکیل شده است و در استان‌ها و نیز شهرستان‌ها نیز چنین شورایی تشکیل می‌شود که بتوانند وحدت را در بین همه نیروها ایجاد کنند.

حسینی: شورای وحدت اصول‌گرایان در استان‌ها تشکیل می‌شود

سیّد محمّد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اواخر سال جاری گفت: فعالیت‌های انتخاباتی جریان انقلابی کشور به خاطر ماجرای سیل به تأخیر افتاد امّا با این حال، احزاب و تشکل‌ها کم و بیش کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی جریان‌ها مثل جامعه روحانیت مبارز، فعال‌تر در صحنه حضور دارند و می‌خواهند دایره تأثیرگذاری‌شان را به کل کشور تسری دهند. با احزاب و تشکل‌ها هم جلسات خوبی داشته اند که به انسجام نیروهای انقلاب کمک می‌کند.

حسینی با بیان اینکه جمنا نیز فعالیت‌های خودش را ادامه می‌دهد، گفت: جلسات اقشار ادامه دارد و مخصوصاً درباره «گام دوم» اقدامات خوبی قرار است انجام شود. مباحث انتخاباتی را هم دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار اینها بحث شورای وحدت را داریم که قرار است هم افراد حقوقی مثل نماینده تشکل‌ها و هم افراد حقیقی فعالان سیاسی و افراد تأثیرگذار در آن شرکت داشته باشند.

فعال سیاسی اصول‌گرا تعداد اعضای شورای وحدت اصول‌گرایان را ۲۵ عنوان کرد و گفت: در تهران شورای مرکزی تشکیل شده است و در استان‌ها و نیز شهرستان‌ها نیز چنین شورایی تشکیل می‌شود که بتوانند وحدت را در بین همه نیروها ایجاد کنند تا لیست واحد داشته باشیم یا در شهرستان‌هایی که یک نماینده نیاز است، گزینه واحد داشته باشیم.

حسینی در اهمیت ضرورت تشکیل شورای وحدت اصول‌گرایان گفت: دوره‌های قبل هرجا موفق نبودیم به خاطر این بود که در شهری که به یک نماینده نیاز بود، چند نیروی انقلابی در انتخابات شرکت می‌کردند و همین باعث می‌شد رقیب به مجلس راه پیدا کند. اگر شورای وحدت این مسئله را بتواند حل کند نتایج خوبی را در انتخابات اسفند ۹۸ شاهد خواهیم بود.

وی ادمه داد: البته این سازوکار به معنای تمام شدن کار نیست. باید مسائل را برای جامعه تبیین و تحلیل کرد تا نمایندگانی روی کار نیایند که حاصل آن مجلس ضعیفی باشد که وطیفه مهم نظارت را انجام ندهند و گرفتاری‌های مردم روز به روز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول