اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در سمنان/ 4 شهرستان سمنان تصفیه‌خانه فاضلاب دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تولید سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در این استان خبر داد و گفت: چهار شهرستان و یک شهر استان دارای شبکه جمع‌آوری و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری هستند.

تولید سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در سمنان/ 4 شهرستان سمنان تصفیه‌خانه فاضلاب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر عبدوس بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، اظهار کرد: سالانه 139 هزار تن پسماند خانگی در استان سمنان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با احتساب جمعیت 700 هزار نفری استان سمنان، هر شهروند در سال حدود 198 کیلوگرم و در روز حدود 544 گرم پسماند تولید می‌کند که این عدد نزدیک به استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تولید سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در این استان خبر داد و افزود: از این میزان، 328 تن زباله بیمارستانی به‌طور سالانه در شهرستان سمنان و 255 تن زباله در شهرستان شاهرود و بقیه در سایر شهرستان‌ها تولید می‌شود.

عبدوس بیان کرد: بر اساس نتایج آنالیز دو ایستگاه پایش آلودگی هوا در شهرهای گرمسار و سمنان، هیچ وقت شاخص آلودگی هوا در این دو شهر از عدد 100 بالاتر نرفته و در روزهایی هم که شاخص بین عدد 50 تا 100 بود، آلودگی ناشی از گرد و غبار گزارش شده است.

وی تأکید کرد: از تعداد 365 روز سال گذشته، در 360 روز شاخص آلودگی هوا زیر عدد 100 یعنی در شرایط سالم و قابل‌قبول بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای 14 ناحیه صنعتی است که هیچ کدام از این نواحی تصفیه‌خانه فاضلاب ندارند، ادامه داد: البته صنایعی در این نواحی مستقر هستند که فاضلاب صنعتی ندارند و اگر فرآیند تولید این صنایع دارای فاضلاب باشد، موظف می‌شوند که سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد منفرد را ایجاد کنند.

عبدوس همچنین از وجود 12 شهرک صنعتی در استان سمنان خبر داد و گفت: تنها پنج شهرک صنعتی استان تصفیه‌خانه فاضلاب دارند و در باقیمانده شهرک‌ها صنایعی مستقر هستند که فاضلاب صنعتی ندارند.

وی اظهار کرد: چهار شهرستان و یک شهر استان سمنان دارای شبکه جمع‌آوری و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری هستند و پیشرفت فیزیکی مختلفی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری شهمیرزاد در بخش شبکه جمع‌آوری بین 75 تا 85 درصد و در بخش تصفیه‌خانه پیشرفت فیزیکی 40 درصدی دارد.

عبدوس ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری سمنان بین 60 تا 75 درصد، تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دامغان 25 درصد و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری شاهرود 85 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش شبکه جمع‌آوری دارند.

وی عنوان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری مهدی‌شهر نیز دارای کامل‌ترین شبکه جمع‌‌آوری است و کل بافت شهری به جز بخش‌هایی که به‌تازگی به این شهر اضافه شده‌اند را زیرپوشش قرار داده است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول