اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حضور دانشجویان جهادگر کردستانی در کنار مردم سیل‌زده پلدختر+عکس

20 نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه کردستان علارغم فصل درس و دانشگاه و تحصیل برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل آستین همت بالا زدند و در قالب کاروانی به مناطق سیل‌زده پلدختر اعزام شدند.

حضور دانشجویان جهادگر کردستانی در کنار مردم سیل‌زده پلدختر+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، در آخرین روزهای سال ۹۷ هم‌زمان با آغاز سال نو بارش‌های بی‌سابقه باران بسیاری از مناطق کشور را در آب‌های گل‌آلود غرق کرد و موجب تلفات و خسارت‌های زیادی شد؛ از شمال کشور تا جنوبی‌ترین نقطه و همچنین غرب کشور گرفتار سیلاب‌های تند و خشمگین شد به‌طوری‌که در این حادثه افراد بی‌شماری عزیزان خود را ازدست‌داده و عده‌ای ویرانی کاشانه خویش را به چشم دیدند.

نیروهای امدادی در نقاط مختلف سیل‌زده ایران به حالت آماده‌باش در آمدند، از سپاه و ارتش تا داوطلبان گروه‌ها و نهادهای دانشجویی برای امدادرسانی عازم مناطق پرخطر و سیل‌زده شدند، نیروهای امدادی استان کردستان نیز از هلال احمر، سپاه، ارتش و تمام اقشار در اولین روزهای وقوع این حادثه تلخ به یاری هموطنان خود شتافتند و به خدمت‌رسانی مشغول شدند.

علاقه‌مندان زیادی برای حضور در گروه‌های جهادی و کمک به مردم مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند یکی از اقشاری که در این منطقه حضور پیدا کردند دانشجویان بودند، دانشجویانی که علی‌رغم فصل درس و دانشگاه و تحصیل نتوانستند نسبت به هموطنان خود بی‌تفاوت باشند و با وجود شرایط سخت؛ قشر دانشگاهی و دانشجویان در کنار مردم رنج‌دیده برای کمک به آسیب‌دیدگان آستین همت بالا زدند و باجان و دل در کنار سایر نهادها و امدادگران به فعالیت‌های جهادی ‌پرداختند.

حضور پرشور و پررنگ جوانان در جریان خدمت‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده را می‌توان در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده به خوبی دید، تصاویری که به وضوح نشان می‌دهند جمع کثیری از جوانان بدون چشم‌داشت مالی و صرفا برای کمک به همنوعان خود از هر طیف و با هر عقیده سیاسی و... در مناطق آسیب‌دیده حاضر شده‌اند.

علی‌اصغر عزیزی‌فر مسؤول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده افراد علاقمند به حضور در این مناطق را در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی، پزشکی و دامپزشکی ساماندهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مثل همیشه دانشجویان در صف اول امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده هستند، افزود: روز پنجشنبه 29 فروردین اولین کاروان دانشجویان جهادگر را برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده پلدختر بدرقه کردیم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: دانشجویان جهادگر که آمادگی امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده را دارند و علاقمند به حضور در این کاروان‌ها هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر و پایگاه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز و با هماهنگی مسئولین در اسرع وقت به این مناطق اعزام شوند.

وی ادامه داد: این دانشجویان در راستای وظیفه انسانی و نوع دوستی، با حضور در مناطق سیل‌زده و کمک به رفع نیازهای فوری اقشار آسیب‌دیده، به سهم خود تلاش کردند سهمی در رفع غم و اندوه مردم سیل‌زده داشته باشند.

عزیزی‌فر از برنامه‌ریزی برای اعزام تیم دامپزشکی استان کردستان به پلدختر خبر داد و گفت: در یکی دو روز آینده اولین تیم و کاروان دامپزشکی استان کردستان شامل دانشجویان رشته دامپزشکی به منطقه سیل‌زده پلدختر اعزام می‌شوند و به ارائه خدمات رایگان به مردم این مناطق می‌پردازند.

سیدعنایت جویبار، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به همراه ٢٠ نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان در قالب گروه جهادی حوزه بسیج شهید تعریف دانشگاه کردستان به منطقه سیل‌زده پلدختر اعزام شدیم.

وی افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام‌شده در بخش‌هایی که شناسایی کرده‌ایم مشغول فعالیت هستیم و درحال حاضر در حال تخلیه و پاکسازی منازل مسکونی، مغازه‌ها و خیابان‌های پلدختر که به طور کامل زیر گِل و لای رفته است، هستیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان ادامه داد: امید است باهمت تمام آحاد مردم به‌زودی شاهد رفع موانع زندگی هموطنان در مناطق سیل‌زده باشیم

جویبار تصریح کرد: از تمام دانشجویان علاقمند به خدمت خواستاریم که در قالب تیم‌های جهادی در منطقه سیل‌زده پلدختر حاضر شوند و در کنار گروه‌های بسیج دانشجویی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/2330/83/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول