اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشکیل گروه معارض جدید در شرق سوریه با حمایت سعودی-آمریکایی

با حمایت آمریکا و عربستان سعودی، گروه سیاسی به نام «التيار العربي المستقل» تشکیل شده که هدفش «اعطای مشروعیت» به تسلط شبه‌نظامیان کُرد بر شرق سوریه است.

تشکیل گروه معارض جدید در شرق سوریه با حمایت سعودی-آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض از تشکیل «فراکسیون سیاسی جدید در دیرالزور» واقع در شرق سوریه خبر دادند که وابسته به معارضان است.

پایگاه خبری معارض «بلدی نیوز» گزارش داد که نام این فراکسیون «التیار العربی المستقل» (جریان عربی مستقل) است و ریاست آن بر عهده «محمد خالد شاکر» است.

به گفته بلدی، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- «از طریق انتشار گزارش مفصلی درباره اهداف، طرحها و شخصیتهای سیاسی این جریان، مأموریت تبلیغ آن را بر عهده دارد».
این پایگاه با اشاره به اینکه «سوالات درباره انگیزه دیدبان سوریه برای تبلیغ این جریان افزایش یافته است» تأکید کرد که «جریان جدید مدعی است که بُعد انسانی، نقطه ورود آن (جریان) برای مشارکت در تعیین آینده منطقه [شرق سوریه] است».

شبکه معارض «فرات بوست» نیز اعلام کرد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد این جریان از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و «دارای اهداف و برنامه‌هایی است که برخی از آن علنی و برخی نامعلوم است».
فرات بوست گزارش داد که یکی از مهمترین اهداف این جریان، «اعطای مشروعیت» تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر منطقه شرق سوریه است.


نقشه شرق سوریه

نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد است، گروهی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است؛ هر چند روز گذشته منابع کُرد اعلام کردند (+) که این نیروها با حمایت آمریکا قصد دارند علیه ارتش سوریه جنگی را آغاز کنند.

به گزارش این شبکه، الشاکر با رهبران سیاسی نیروهای دموکراتیک، به ویژه «ریاض درار» روابط مستحکمی دارد و از جمله کسانی بود که در «نشست گفت‌وگوی سوری-سوری» که نیروهای دموکراتیک در «عین العرب» در اواخر مارس گذشته برگزار کردند، شرکت کرده بود.
روزنامه «الوطن» سوریه اما تأکید دارد که تشکیل این فراکسون، با حمایت سعودی و آمریکا صورت گرفته است؛ به ویژه اینکه الشاکر، سخنگوی پیشین نیروهای موسوم به «قوات النخبة» بود؛ نیروهای که ریاست آن بر عهده «احمد الجربا» بود و وی نیز تحت حمایت سعودی قرار داشت.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول